KurierGarwoliński.pl

Ciekawe tematy z Garwolina

Przebudowa stacji Pilawa zwiększy komfort obsługi podróżnych

Dodano:
garwolin - Przebudowa stacji Pilawa zwiększy komfort obsługi podróżnych

Zmienia się stacja Pilawa. Na linii Otwock – Lublin przebudowywane są tory oraz wszystkie stacje i przystanki. Montowane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Trwają roboty na wiaduktach i mostach. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie zyskają wyższy komfort obsługi a podróże między Lublinem a Warszawą będą krótsze.

Od czerwca modernizowana jest linia Otwock - Lublin. W pierwszej fazie przebudowywany jest odcinek między Pilawą a Lublinem. Pociągi zostały zastąpione komunikacją autobusową a pociągi dalekobieżne Warszawa - Lublin jeżdżą specjalnie przygotowaną trasą objazdową przez Łuków i Parczew.

PKP zostawią po sobie nie tylko zmodernizowaną linię kolejową, ale także drogi, które wybudowały na czas modernizacji. Z tych dróg będą mogli korzystać również mieszkańcy powiatu garwolińskiego.

Z Pilawy do Warszawy będziemy podróżować pociągami jeszcze do grudnia 2018. W grudniu zostanie zamknięty odcinek Pilawa-Otwock na modernizację istniejącego toru i dobudowę drugiego toru. Do grudnia ma być wykonany odcinek Lublin-Pilawa.

Odcinek Warszawa-Otwock jest na etapie dokumentacji projektowej i zostanie wybudowany w latach 2020-2022.

W Pilawie, po przebudowie stacji pasażerowie będą korzystać z dwóch nowych peronów. wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki, zegary, oświetlenie i tablice informacyjne. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Bezpieczne i wygodne dojście zapewni nowe przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Będą ścieżki dotykowe, które ułatwią poruszanie się po peronach osobom niedowidzącym. Ustawione zostaną stojaki rowerowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują w Pilawie Lokalne Centrum Sterowania, które dzięki systemom komputerowym, zapewni sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów od Otwocka do Pilawy.

Obecnie w Pilawie trwa rozbiórka starych peronów. Demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna. Wykonawca zdjął 5 km starej sieci trakcyjnej i wbił ponad 100 fundamentów nowych słupów. Trwają prace przy budowie tunelu dla pieszych. Na trasie od Otwocka do Pilawy zgromadzono już materiały do budowy nowych torów m.in. 20 tysięcy podkładów, około 14 tysięcy ton tłucznia i kruszyw.
Na odcinku Pilawa – Dęblin na około 50 km zdemontowany został jeden tor i sieć trakcyjna. Kontynuowana jest rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach: Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn
i Dęblin. Wzmacniany jest grunt, na którym ułożone zostaną nowe tory.
Na budowach wykonawca wykorzystuje koparki, dźwigi, palownice, pociąg sieciowy, ładowarki, samochody ciężarowe, walce i pompy do betonu.

Nowe tory, po przebudowie linii Otwock – Lublin, będą dostosowane do prędkości 160 km/h, a wymiana rozjazdów i przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych zapewni większy poziom bezpieczeństwa.

Na przełomie 2018/19 roku planowane jest przywrócenie ruchu pociągów na odcinku Pilawa – Lublin. Prace będą kontynuowane na odcinku Pilawa – Otwock. Zakończenie zasadniczych robót i przywrócenie ruchu między Otwockiem a Lublinem planowane jest na przełomie 2019/20 r.

Na odcinku Lublin – Otwock zmodernizowanych zostanie 17 stacji, 355 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej, na 68 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa.  Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Lublin – Warszawa najszybsze pociągi pojadą ok.90 min.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk,  na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin,
etap I (POIiŚ 5.1-11.1)”. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ  wynosi ponad 2,9 mld zł.

KORZYŚCI Z REALIZACJI PROJEKTU

  • Poprawa komfortu podróży (bezpieczeństwo, krótszy czas podróży)
  • Nowoczesna infrastruktura pasażerska (funkcjonalne stacje  i przystanki)
  • Dostępność kolei dla osób o ograniczonej możliwości  poruszania się
  • Wygodne podróże aglomeracyjne - dodatkowe tory, możliwość zwiększenia liczby połączeń
  • Wzrost bezpieczeństwa użytkowników dróg i kolei dzięki modernizacji przejazdów
  • Lepsza ochrona środowiska naturalnego wzdłuż linii kolejowej

REKLAMA:


Odwiedź nas na facebooku

Galeria 20

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Wiadukt (, #IP f9835f0a40) Odpowiedz

To w Pilawie nie będzie wiaduktu nad torami???? To na przejeździe będziemy stali w bardzo długich korkach. Trzeba Podziękować lokalnej władzy że nie postarała się o to.

Pkp (, #IP dd8449fd27) Odpowiedz

A to lokalna władza robi przebudowę ? Trzeba o to zapytać inwestorów, którzy opowiadali o inwestycji, dlaczego nie ma wiaduktu .

Ale to lokalna władza, nie mogła dogadać się z inwestorami, gdzie zrobic wiadukt. (, #IP 5abeb0e4a3) Odpowiedz

Efekt będzie taki, że będzie się stało po pól godziny na przejeżdzie, aby przejechac samochodem. Będą korki, stacja PKP będzie oblegana przez dojeżdzających samochodami do Pilawy. Nie uważasz, ze to słaby pomysł i raczej slaby komfort dla mieszkańców Pilawy.

(, #IP 945551cdd7) Odpowiedz

Pomysl samego wiaduktu byl. No ale byl sprzeciw co do jego lokalizacji, a druga lokalizacja wymagala wybudowania sporej dlugosci drogi dojazdowej. Tylko nikt nie chcial zaplacic za budowe drogi dijazdowej, a bez tego sam w sobie wiadukt jest bez sensu. No to zostal przejazd.