Ciekawe tematy

CEPIK utrudnia życie mieszkańcom powiatu i pracownikom Wydziału Komunikacji

Dodano:
garwolin - CEPIK utrudnia życie mieszkańcom powiatu i pracownikom Wydziału Komunikacji

Nowa wersja Centralnej Ewidencji Pojazdów uruchomiona została 13 listopada 2017 i od tamtego czasu sprawia problemy kierowcom i samorządom z całej Polski. Zmiany w systemie miały zwiększyć zakres informacji w Centralnej Ewidencji Pojazdów i pozwolić na uzyskanie wyższej jakości danych, podnosząc poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz obrotu pojazdami na rynku wtórnym. Program miał również ułatwić i przyspieszyć pracę w Wydziałach Komunikacji w Starostwach. Tak jednak się nie stało –

 – komentuje problemy z CEPIK Konwent Powiatów Województwa Mazowieckiego w piśmie z dnia 31 stycznia 2018r. w sprawie funkcjonowania systemu CEPiK.



 Wprowadzenie systemu zmniejszyło ilość realizowanych zadań w urzędach o 30%, co wiąże się z utrudnieniami dla mieszkańców powiatu. To na pracownikach jako osobach mających bezpośredni kontakt z obywatelami skupia się niezadowolenie obywateli. Problemy związane z rejestracją i wyrejestrowaniem pojazdów nie ominęły również pracowników Wydziału Komunikacji oraz mieszkańców powiatu garwolińskiego. Bardzo często pracownicy muszą wykonywać wielokrotnie te same czynności, tj. ten sam wniosek o rejestrację lub wyrejestrowanie pojazdu muszą kilkakrotnie wprowadzać w system. Powiat nie ma wpływu na sprawność funkcjonowania systemu CEPiK 2,0 ponieważ jest on wprowadzony i nadzorowany centralnie przez Ministerstwo Cyfryzacji.

REKLAMA:


Wielokrotnie o utrudnieniach z tym związanych informowały media.

W związku z problemami Wydziałów Komunikacji w Polsce, Związek Powiatów Polskich wystąpił z prośbą do osób odpowiedzialnych za „uzdrowienie” systemu aby natychmiast doprowadzić do jego stabilizacji. Jednocześnie ZPP wnioskuje aby wydano jasny i wyraźny komunikat, że to nie pracownicy Wydziałów Komunikacji są odpowiedzialni za pracę na takim systemie i nie oni ponoszą odpowiedzialność za wszelkie problemy jakie dotknęły obywateli.

Władze powiatu garwolińskiego wyrażają głębokie ubolewanie i mają nadzieję, że stanowisko Związku Powiatów Polskich wpłynie na szybszą i lepszą pracę nad systemem, a korzyści płynące z jego wprowadzenia przewyższą problemy związane z jego uruchomieniem.

garwolin-starostwo.pl, opr. AS

Odwiedź nas na facebooku

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

żal (, #IP f31cea8a1a) Odpowiedz

obsługa pozostawia wiele do życzenia poziom.....

30% zabiera kawa i herbata (, #IP 52acf4602e) Odpowiedz

Te 30% mozna nadrobic ograniczeniami kawy i herbaty co 30 min .p. Starosta i Wojewoda powinien zamiast medialnego schow zrobic zapis w regulaminie,ze w zakresie obowiązku urzednika jes sluzba klientowi a nie panowanie na swoim tronie

oczywiście (, #IP 2c991d23ee) Odpowiedz

no tak, bo przecież do czasu wprowadzenia tej nowej wersji systemu, to pracownicy naszego wydziału komunikacji byli bardzo szybcy i baaaardzo uczynni, a każdy mieszkaniec z przyjemnością przychodził do wydziału i wychodził uśmiechnięty i zadowolony z obsługi i wcale nie spędzał tam połowy dnia, bo akurat nie miał nic lepszego do roboty. Natomiast sceny, kiedy jedno okienko jest czynne, a 4 inne osoby zajęte są kawką, śmiechami itp., to w naszym wydziale nigdy nikt nie widział. Żałosne tłumaczenia urzędasów i wybielanie swojego lenistwa - teraz przynajmniej mają faktycznie na co zwalić. A ciekawe czym dotychczas tłumaczono poprzedni idealny stan rzeczy, sprzed nowej wersji cepik?

szofer (, #IP 767eba5f55) Odpowiedz

nie było cepiku2 i też garwoliński wydział miał problemy z obsługą interesantów

(, #IP 10d30ad6db) Odpowiedz

To za co nie są odpowiedzialni to ludzie dobrze wiedzą. Ale za co są odpowiedzialni a czego nie ma to już inna sprawa. Dlaczego nie można sprawy załatwić o 15.30? dlaczego obsługa zachowuje się czasami jakby łaskę robiła że coś zrobi? Wiele innych rzeczy też by można powiedzieć. Czy tam jest wogóle ktoś odpowiedzialny za jakość obsługi?

niestety (, #IP 7c502af1c4) Odpowiedz