Ciekawe tematy

Pozycjonowanie stron w Google - zalety, wady i koszty. Wywiad ze Sławomirem Czajkowskim z Kampanie SEO

Dodano:
garwolin - Pozycjonowanie stron w Google - zalety, wady i koszty. Wywiad ze Sławomirem Czajkowskim z Kampanie SEO

Marketing internetowy jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. O tym jak i dlaczego inwestować w reklamę opowiada Sławomir Czajkowski, który działając w branży od 12 lat pracował dla ponad 500 firm z różnych branż na całym świecie


Co to jest pozycjonowanie stron?

Sławomir Czajkowski: Usługa pozycjonowania strony internetowej to szereg działań, które mają zapewnić wysoką pozycję w Google na słowa kluczowe lub frazy wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Załóżmy, że mamy firmę, która oferuje konkretny produkt. Osoby wyszukujące ten produkt w Google to potencjalni klienci, do których możemy dotrzeć jeżeli nasza firma znajdzie się na wysokiej pozycji.

Z Google korzysta rocznie około 20 mln osób w Polsce, to pokazuje jak duży jest potencjał rynku. Użytkownicy szukają informacji, produktów lub usług z każdej możliwej branży. Warto pokazać swoją firmę tam, gdzie klient może nas znaleźć, czyli wysoko w wynikach wyszukiwania. To pomaga pozyskiwać kolejnych klientów, zwiększać sprzedaż i rozwijać firmę.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Sławomir Czajkowski: Ceny są bardzo zróżnicowane. Zależą od konkurencyjności branży, jakości strony internetowej, zasięgu geograficznego i wielu innych elementów. Można przyjąć, że minimalna cena promocji oscyluje w granicach 300 zł miesięcznie. Warto jednak podkreślić, że każda zainwestowana złotówka powinna się zwracać, jeżeli nie od razu to w perspektywie 2-3 miesięcy.

Czyli inwestycja powoduje, że z dnia na dzień mamy wysokie pozycje?
Sławomir Czajkowski: Niestety nie. Świadcząc jakiekolwiek usługi lub sprzedając produkty, w ogromnej większości przypadków mamy konkurencję, której również zależy na wysokich pozycjach w Google. Osiągnięcie lepszych pozycji to proces, który może potrwać, dlatego warto współpracować z agencjami, które mogą zapewnić

Jak wygląda polski rynek SEO?
Sławomir Czajkowski: W mojej ocenie jest mocno "przesycony". Z jednej strony wydaje się, że jest mnóstwo firm, które mogą pomóc, ale najczęściej jakość usług pozostawia często wiele do życzenia. Decydując się na jakąkolwiek inwestycję w marketing internetowy trzeba mieć to na uwadze. Znam również kilka agencji czy freelancerów, których mógłbym z czystym sumieniem polecić.

Na co zwrócić uwagę wybierając partnera do współpracy?
Sławomir Czajkowski: Zwracajmy uwagę na szczegóły. Nie podpisujmy długoterminowych umów, zapytajmy o portfolio, obsługiwane firmy i doświadczenie. Porozmawiajmy z potencjalnym wykonawcą o strategii i planie działania. To pozwoli uniknąć ewentualnych rozczarowań związanych z pozycjonowaniem strony. Nie kierujemy się  wyłącznie ceną, ale również zakresem działań.

W mojej agencji - https://www.kampanieseo.pl/ staramy się proponować pakiety cenowe pozwalające efektywnie walczyć o najwyższe pozycje dla naszych klientów nie tylko w "standardowych" wynikach organicznych, ale również w mapach Google.


Czy pozycjonowanie wystarczy, żeby odnieść sukces w każdej branży?
Sławomir Czajkowski: Niestety w większości przypadków nie. Pozycjonowanie jest częścią marketingu internetowego, na który składa się mnóstwo czynników, wśród nich można wyróżnić: promocję w Social Media, reklamę w portalach branżowych takich jak na przykład Kurier Garwoliński, marketing szeptany, reklamę Google Adwords, i wiele innych.

Zwróćmy uwagę, że wyniki przedstawione w Google, niemal dla każdego zapytania, składają się nie tylko z tych organicznych. Często pojawiają się mapy z dodatkowymi wynikami, często pojawiają się linki sponsorowane (z dopiskiem "reklama"), czasem widzimy zajawki artykułów, obrazki lub "knowledge panel" z informacjami o marce lub definicją słowa kluczowego.

Google jest światowym monopolistą. W Polsce posiada ponad 90% udziału w rynku wyszukiwarek internetowych, dlatego tak wiele firm docenia potencjał inwestując coraz większe środki w promocję swoich produktów i usług poprzez pozycjonowanie i inne formy marketingu.

artykuł partnera serwisu

Odwiedź nas na facebooku