List od królowej Elżbiety II
W marcu 2018 r., na zajęciach z języka angielskiego w klasie V Publicznej Szkoły Podstawowej w Antoniówce Świerżowskiej, narodził się pomysł, aby napisać list do królowej Elżbiety II. Celem tego zadania było rozwijanie kompetencji językowych dzieci i nauczenie ich, że język angielski może się doskonale przydać w codziennym życiu.
- Wspólnie z uczniami zredagowaliśmy list, w którym zawarliśmy informacje dotyczące naszej miejscowości, jej położenia oraz zainteresowań uczniów i ich planów na przyszłość. Nie zapomnieliśmy wspomnieć, co wyróżnia naszą szkołę wśród innych szkół z naszego powiatu – mówi Ewelina Sitnik, nauczycielka języka angielskiego w SP w Antoniówce Świerżowskiej.
Szkoła, z której został wysłany list do królowej liczy niewielu uczniów, ale usytuowana jest w małej, malowniczej wsi w okolicach Wisły, gdzie znajduje się również niezwykłe miejsce - Szkolne Muzeum Ziemi Nadwiślańskiej, łączące całą społeczność wiejską.
- Wiedząc jak ważna jest tradycja dla królowej, napisaliśmy o naszym lokalnym patriotyzmie i o naszym dziedzictwie kulturowym. Opisaliśmy na czym polega praca Muzeum i dlaczego jest dla nas tak ważnym miejscem. Do listu dołączyliśmy również kartkę z życzeniami wielkanocnymi do Pałacu Królewskiego – mówi Ewelina Sitnik.
Odpowiedź od królowej Elżbiety przyszła dość szybko, bo po około miesiącu od wysłania listu z Polski.
- List z Londynu został wysłany do Antoniówki 26 kwietnia 2018r., a już 2 maja był w Szkole Podstawowej w Antoniówce Świerżowskiej. Nie liczyliśmy na tak szybką odpowiedź - również ze względu na fakt ślubu Księcia Harrego – mówi nauczycielka angielskiego.
Na twarzach nauczycieli i uczniów pojawił się uśmiech i niedowierzanie.
- Jest to dla nas ogromny zaszczyt. Oprócz niezwykle miłych słów z podziękowaniami uczniowie otrzymali również broszurki, w których opisane zostało życie i praca królowej. Królowa w imieniu damy dworu podziękowała za przesyłkę – wyznaje Ewelina Sitnik i tłumaczy, dlaczego wspólnie z uczniami podjęła takie działania: - Celem nauczania języka angielskiego w szkole jest rozwijanie kompetencji językowych, a realne działania jak to opisane wyżej jest najlepszym na to sposobem. Wspólnie z uczniami chcieliśmy uatrakcyjnić formę zajęć języka angielskiego, stąd pomysł na list. Chciałam przygotowywać uczniów do wykorzystania języka angielskiego w sytuacjach życia codziennego oraz wzbogacić ich wiedzę przez kontakt z kulturą i obyczajami Wielkiej Brytanii – mówi anglistka.
Autor: Adrian Stoń
Odwiedź nas na facebookuGaleria 7
Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.
Waszym zdaniem