Recman13 marca 2020

Wiadomości z Garwolina

W czerwcu zostanie oddany do użytku kolejny odcinek S17

Dodano:
garwolin - W czerwcu zostanie oddany do użytku kolejny odcinek S17

Ponad 33 km dzieli obecną S17 od granicy województwa lubelskiego z mazowieckim. Budowę tego fragmentu podzielono na dwie części i realizuje je dwóch wykonawców. Prace na krótszym odcinku finiszują i kierowcy skorzystają z niego w czerwcu. Na dłuższym jeszcze trwają i całą trasą, omijając Ryki, pojedziemy z końcem sierpnia.

W grudniu 2016 roku GDDKiA otrzymała zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód o długości ok. 13,2 km. W styczniu 2017 roku dyrekcja przekazała plac budowy wykonawcy, firmie Mota-Engil Central Europe. Obecnie zaawansowanie rzeczowe robót to ok. 97 proc. Wykonano całą trasę główną o nawierzchni z betonu cementowego (jej powierzchnia to ok. 258 tys. mkw), ukończono też układanie na trasie głównej fragmentów nawierzchni z bitumicznej na obiektach i dojazdach do nich. Kończone są też prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na łącznicach węzła i drogach lokalnych. Trwa porządkowanie terenu, humusowanie, sianie trawy, uzupełnianie barier energochłonnych i ogrodzenia trasy głównej. Do wykonania pozostało jeszcze malowanie oznakowania poziomego oraz montaż znaków pionowych. Po zakończeniu tych prac, a przed oddaniem kierowcom do ruchu przeprowadzony zostanie audyt BRD i odbiór WINB. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie trasa zostanie udostępniona kierowcom, którzy na końcu odcinka będą tymczasowym łącznikiem zjeżdżać na obecną DK17 (planowany termin to pierwsza dekada czerwca).

Z takiego tymczasowego rozwiązania kierowcy będą do czasu zakończenia prac na kolejnym odcinku do granicy z woj. mazowieckim. Jego długość to ok. 20,2 km a wykonawcą jest firma PORR. Decyzję ZRID dla tego odcinka GDDKIA uzyskała w marcu 2017 roku, a plac budowy przekazała w następnym miesiącu. Obecne zaawansowanie rzeczowe to ok. 76 proc. Wykonano już blisko połowę nawierzchni betonowej na ciągu głównym (łączna powierzchnia ok. 362,2 tys. mkw) i prowadzone są również prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na ciągu głównym. Wykonawca przygotowuje kolejne odcinki podbudowy pod właściwą nawierzchnię, prowadzi prace ziemne przy obiektach inżynierskich i prace wykończeniowe na nich. Budowane są przyszłe miejsca obsługi podróżnych i obwód utrzymania drogi.

REKLAMA:


Niedawno przełożono ruch na obecnej DK17 za Rykami w kierunku Warszawy na docelowe rondo wchodzące w skład węzła Ryki Północ. I właśnie od tego miejsca kierowcy pod koniec czerwca będą wjeżdżać na S17. Związane jest to z oddaniem dwóch kolejnych odcinków na terenie woj. mazowieckiego. Udostępnienie do ruchu trasy od węzła Ryki Północ w kierunku Warszawy ułatwi bezpieczny i płynny wjazd. Z całości trasy omijającej Ryki kierowcy skorzystają z końcem sierpnia. Wtedy wyjeżdżając z Lublina w kierunku Warszawy dwujezdniową drogą dojedziemy za Garwolin. Kierowcy jadący tranzytem od wschodniej granicy Polski w kierunku Warszawy w Piaskach wjadą na drogę ekspresową i będą mieć do dyspozycji ponad 140 km takiej trasy.

Przypomnijmy, że budowa dwóch odcinków S17, od granicy województw do w. Kurów Zachód to część większego przedsięwzięcia jakim jest realizacja całej trasy od Warszawy do Lublina. W budowie jest pozostałych pięć odcinków do węzła Lubelska za realizację których odpowiada lubelski oddział GDDKiA. Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

GDDKiA, opr. AS

Odwiedź nas na facebooku

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Prace idą pełną parą (, #IP 40b94fc303) Odpowiedz

Którejś niedzieli, po drodze mijałem 4 ekipy, najwidoczniej chłopcy mają płacone za godzinę bo jedni siedzieli w samochodzie inni leżeli obok, nikt nie pracował. Proponowałbym kierownictwu budimexu zwiększyć kontrole

(, #IP 660a4a6f9e) Odpowiedz

Proponuje się nie rozglądać i skupić się na drodze.....

(, #IP d0f7e5371b) Odpowiedz

Śmieszą mnie komentarze takich pseudo inspektorów, którzy zawsze widzą więcej i wiedzą lepiej a nie potrafią docenić ogromu wykonanej pracy (nie pracuję w Budimexie, pracuję dla konkurencji).

(, #IP 41287bba96) Odpowiedz

Ciekawa jestem jaka jest jakość tych prac.

(, #IP d0f7e5371b) Odpowiedz

A ja ciekaw jestem jaka jest jakość pracy osób dodających tego typu komentarze...