Iwona Kurowska wrzesień 2019

Wiadomości z Garwolina

Matury 2019 - analiza wyników

Dodano:
garwolin - Matury 2019 - analiza wyników

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej wicestarosta Iwona Kurowska podsumowała wyniki matur w 2019r. Zdawalność ogółem w szkołach powiatowych jest wyższa niż w ubiegłym roku, natomiast, jak co roku, matury najgorzej wypadły w Zespole Szkół nr 2 w Garwolinie i w Zespole Szkół w Miętnem. Zdawalność ogółem poprawiła się w czterech szkołach a pogorszyła w trzech.

- Z analizy wyników matur wynika, że nasze szkoły powiatowe mają wyższą zdawalność egzaminów maturalnych niż zdawalność w kraju oraz na Mazowszu. Wyniki matur, biorąc pod uwagę uczniów wszystkich szkół, są odrobinę lepsze niż w zeszłym roku, ponieważ w tym roku 81, 48% uczniów naszych szkół zdało egzamin maturalny. Natomiast w ubiegłym roku było to 80,16 czyli o 1% z kawałkiem to są wyniki wyższe niż w ubiegłym roku – mówiła podczas konferencji Iwona Kurowska.

W liceach powiatowych procent zdawalności matur wyniósł 90,38% w kraju 86%, a na Mazowszu 88%. Wysoki jest też procent zdwalności w technikach - 72,44%, w kraju 70,49% a w województwie 70,08%.

- Nas to nie do końca zadowala, bo spora część - około 19% uczniów tego egzaminu nie zdało. Należy podkreślić, że nie są to wyniki ostateczne, ponieważ duża część z tych uczniów to są uczniowie, którzy nie dali tylko jednego egzaminu maturalnego (...) Od 20 sierpnia zaczyna się sesja poprawkowa – mówiła wicestarosta.

Szkoły bez podziału na licea i technika

„Ekonomik” zanotował spadek na poziomie 6,57% do 83.88% (2018 – 90,45%), przy czym uczniowie techników lepiej zdawali matury niż licealiści. W ZS nr 2, gdzie jest tylko technikum, 56,31% uczniów zdało maturę. W LO na Długiej jest nieznaczna poprawa w stosunku do roku 2018 i tu zdawalność jest najwyższa 96,37%. W ZS w Miętnem 65% uczniów zdało maturę.

REKLAMA:


W ZSP w Sobolewie 89% uczniów zdało maturę. Wynik został poprawiony o ponad 8% w stosunku do roku ubiegłego. W LO w Żelechowie 89,58% uczniów zdało egzamin (poprawa o 9% w stosunku do 2018r). W ZSP w Żelechowie 75% uczniów zdało maturę, to spadek o 6% w stosunku do roku ubiegłego.

- Niepokoi nas jako organ prowadzący poziom przystępowalności uczniów do egzaminów. Klasy technikum w ZS nr 2 w Garwolinie ukończyło 149 uczniów, 147 ukończyło naukę w szkole, ale do matury przystąpiło tylko 103 uczniów. Około 30% uczniów nie przystąpiło do matury. Jeśli chodzi o Miętne 107 uczniów uczęszczało do szkoły, 107 uczniów ukończyło szkołę, natomiast do matury przystąpiło tylko 47 to znaczy, że 44% uczniów nie przystąpiło do egzaminu maturalnego.
Ta informacja bardzo nas niepokoi i będziemy rozmawiali z dyrektorami z czego to wynika, że 1/3, albo prawie połowa uczniów szkołę kończy, ale do matury nie przystępuje. W Ekonomiku 7 uczniów nie przystąpiło, w Sobolewie 4, w LO w Żelechowie 4, w ZSP w Żelechowie 6 nie przystąpiło – to są takie znikome procenty. Wszyscy uczniowie ukończyli klasy maturalne przystąpili do matury w LO w Garwolinie. 193 chodziło, 193 przystąpiło, 7 osób nie zdało -
mówiła wicestarosta Iwona Kurowska.

Podział na licea i technika
Najwyższą zdawalność, wśród liceów ma LO a Długiej (96.37%). Sobolew i Żelechów są na poziomie około 89%. Liceum w Ekonomiku (81.08%). Wśród techników, najwyższą zdawalność osiągnęli uczniowie technikum w Ekonomiku 86,26, ZSP w Żelechowie 75%, dalej Miętne 65% i ZS nr 2 56%.

- Myślę, ze istotną rolę w tych wynikach odegrał strajk, bo w tym najważniejszym czasie, kiedy uczniowie porządkują wiedzę, utrwalają materiał, przez co najmniej tydzień w naszych szkołach nie było normalnych zajęć. Uczniowie pilni nadrobią to sami, ale nie wszyscy tacy są – oceniła wicestarosta Iwona Kurowska.

- Wszystkim nauczycielom i dyrektorom którzy przyczynili się, że ta zdawalność jest na poziomie wyższym niż w ubiegłym roku, wyższym niż w kraju i na Mazowszu, w imieniu organu prowadzącego dziękuję. Dziękuję rodzicom i oczywiście uczniom, którzy włożyli w swoją edukację duży wysiłek – zakończyła wicestarosta.

zdjęcie: Liceum Piłsudskiego w Garwolinie - FB


Odwiedź nas na facebooku

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Błędy merytoryczne w wypowiedzi (, #IP b56b920fb0) Odpowiedz

Podane w artykule informacje zawierają błędy merytoryczne. W wypowiedzi podano, że wyniki uległy zmianie o pewien procent podczas gdy podane wskaźniki świadczą o zmianach wyników o punkty procentowe.

Taa (, #IP 9efcdbe0ed) Odpowiedz

W dwójce nie ma co się dziwić, że tak mało uczniów przystępuje do matury, straszenie przez nauczyciela, ze jeśli spróbujesz podejść do matury to automatycznie jedynka na koniec( jak wiadomo wiąże się to z podwórka roku)żeby tylko nie popsuć sobie reputacji i procentów przy wynikach.. Między innymi Pani G. Od języka Polskiego, która pokazuję wszystko na rzutniku, każe przypisywać a sama siedzi i klika sobie w komputerku. Najpierw zacząć od nauczycieli, a potem dopiero dziwić się dlaczego tak mały procent uczniów podchodzi do matury.

Gość (, #IP aca0f72fe8) Odpowiedz

Jacy uczniowie takie wyniki. I tyle w temacie. Nauczyciel nie jest cudotwórcą jeśli uczeń ma wywalone i chodzi do szkoły na granicy klasyfikacji z tygodniami nieobecności.

Cuda (, #IP 01f9a49d0b) Odpowiedz

Oczywiście, że nauczyciel cudotwórcą nie jest ale tak naprawdę chodzi tu o coś innego. Nauczyciel nie ma prawa sugerować i co więcej naciskać, żeby uczeń nie podchodził do matury. To po to miał pedagogikę i psychologię na studiach , aby umiejętnie wpływać i motywować ucznia nawet takiego,który nie ma popoarcia ze strony rodziców

(, #IP 62753873ea) Odpowiedz

Warto zastanowić się dlaczego uczniowie są tacy jacy są, dlaczego mają wywalone i nie ciągnie ich do szkoły? Myślę, że uczciwa odpowiedź na to pytanie pozwoliłaby rozwiązać wiele problemów. I oczywiście nie jest to pytanie skierowane tylko do nauczycieli.

Dwójka-szacunek dla nauczycieli, dyrekcji i zdolnych ambitnych uczniów (, #IP 79eb3fd2cd) Odpowiedz

Te komentarze piszą tylko zazdrośnicy aby zrobić antyreklamę, bo wszem i wobec wiadomo, że ta niedobra dwójka mocno stanęła na nogi a już na pewno nie można winą pojedynczej nauczycielki deklasować całą szkołę. Proszę się jeszcze zastanowić nad sensem działania tej szkoły. Uczeń przychodzi po zawód i to zawodowcy tam są liderami. Wystarczy posłuchać prawdziwych opinii wśród uczniów tylko tych, normalnych, ktorzy chcą się uczyc. Ja nie mam złej opinii o tej szkole.

Gościu (, #IP 44fc6ae79c) Odpowiedz

W tej dwojce ciągle chwalą się jakimiś pojedynczymi sukcesami, a ogólnie jest tam edukacyjna cienizna. Organ prowadzący powinien przyjrzeć się tej szkole bliżej a szczególnie zatrudnionym tam nauczycielom- specjalistom. Albo zrobić tam szkołe specjalnom i już.

O tak (, #IP 399685990e) Odpowiedz

Warto się zastanowić jakie sukcesy dydaktyczne ma niejaki pan A.W ?

(, #IP fa542c2d3f) Odpowiedz

Redaktory, nic nie piszecie o potańcówce w Miętnem. Czy się udała czy potańcowała Antolakowa ze starostą, lub z vice. Źadnej wzmianki o tej imprezie. Zajawka była że zaczną lato z przytupem. A tu ani zdania na ten temat a może solidarni z była dyrektor mieszkańcy powiatu nie chcieli tańczyć z nowymi władzami i nic nie piszecie o tym.

potańcówka (, #IP 0aed865e74) Odpowiedz

potańcówka się udała, nawet bardzo. władz nie było. to nie była polityczna impreza

(, #IP fa542c2d3f) Odpowiedz

Nie było władz i dlatego nie było mediów- żenada. Zawody strażaków ochotników to tez nie polityczna impreza a z każdej jest relacja i zdjęcie pani Kurowskiej.

... (, #IP 26f9f7682e) Odpowiedz

Dwójka na szarym końcu... Co się dziwić jak tam teraz nie ma kto uczyć. Dobre kilka lat temu to tam przynajmniej nauczyciele normalni byli.

za przyzwolenie dyrekcji (, #IP 1ccf778650) Odpowiedz

Na ilu lekcjach nauczycielka j polskiego rozpoczynała lekcję i jej nie kończyła bo wyszła i nie wróciła.