Wiadomości z Garwolina

Stan prac na Południowej Obwodnicy Warszawy

Dodano:
garwolin - Stan prac na Południowej Obwodnicy Warszawy

Nie tylko S17, ale również Południowa Obwodnica Warszawy ułatwi mieszkańcom powiatu garwolińskiego dojazd do stolicy. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku. Już teraz zadanie wykonano w około 70%. Sprawdź stan prac na 14 sierpnia.

Południowa Obwodnica Warszawy będzie przebiegała od węzła Lubelska na S17 w miejscowości Majdan, przez węzeł „Wał Miedzeszyński na DW 801, następnie węzeł „Przyczółkowa”, węzeł „Ursynów Wschód” i węzeł” Ursynów Zachód”. POW będzie częścią trasy S2, na Poznań.

Stan prac
Z tunelu na Ursynowie ciężarówki wywożą kolejne metry sześcienne ziemi, powiększając wykop pod stropem. Z kolei na powierzchni strop znika pod warstwą gruntu. Na odcinku mostowym systematycznie powiększa się konstrukcja nowej przeprawy przez Wisłę. Na węźle Patriotów pociągi wróciły na pierwotny przebieg torów, a w miejscu dotychczasowego objazdu kolejowego powstanie dodatkowy wiadukt pod czwarty tor. Dużo dzieje się na całym prawie 20-kilometrowym odcinku S2 stanowiącym ostatnią część Południowej Obwodnicy Warszawy. Zaawansowanie prac pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska sięga 70 proc.

Wywieziono rekordowe ilości ziemi

Na odcinku przechodzącym przez Ursynów i Błonia Wilanowskie zaawansowanie robót wynosi 68 proc. Trasę pomiędzy węzłami Puławska i Przyczółkowa, o długości ok. 4,6 km, buduje włoska firma Astaldi. Do końca zbliżają się roboty konstrukcyjne tunelu drogowego. Trwają prace ziemne związane z prowadzeniem wykopu podstropowego (wywieziono już ponad 217 tysięcy m3 ziemi) oraz budowa korpusu drogowego. Wykonywana jest izolacja stropu i jego zasypka. Z 53 segmentów stropu brakuje już tylko kilkunastu. Na obiektach mostowych wykonywane są elementy konstrukcyjne (ustrój nośny, podpory, filary).

Beton i zbrojenie na moście przez Wisłę

Kolejny odcinek, od węzła Przyczółkowa do Wału Miedzeszyńskiego, o długości ok. 6,5 km, buduje turecko-polskie konsorcjum Gϋlermak i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Tu zaawansowanie prac wynosi 71 proc. Na moście przez Wisłę wykonywane jest zbrojenie trzeciego segmentu na drugiej nitce ustroju nośnego po wawerskiej stronie, a po stronie Wilanowa betonowane są płyty wspornikowe tego obiektu. Na podporach nurtowych betonowane są kolejne segmenty ustroju nośnego.
 
W Wawrze też się dzieje
Na wiadukcie w ciągu ulicy Sytej ułożono nawierzchnię z asfaltu twardolanego.
W zakresie robót drogowych po stronie dzielnicy Wawer wykonano górne warstwy nasypów pomiędzy obiektami, natomiast po stronie Wilanowa te same prace wykonywane są w ciągu S2 między ul. Ruczaj a Sytą. W ciągu ul. Wał Miedzeszyński trwa przygotowywanie podłoża pod jedną z dwóch nowych jezdni. Poza tym trwa budowa nasypu na styku z zadaniem A biegnącym przez Ursynów.
 
Na ostatnim odcinku przygotowanie podłoża pod konstrukcję drogi
Ostatnią część Południowej Obwodnicy Warszawy, między węzłami Wał Miedzeszyński  i Lubelska, o długości ok. 7,5 km, wykonuje firma Warbud. Zaawansowanie prac wynosi 67 proc. Na ciągu głównym S2 budowana jest kanalizacja deszczowa i przygotowywane jest podłoże pod konstrukcję drogi. Układana jest podbudowa nawierzchni drogowej, wykonywane nasypy i wykopy. Na obiektach inżynierskich wykonywane są przede wszystkim kapy chodnikowe, zasypki, a ponadto na jednym z nich montowana jest konstrukcja oporowa. Podobne prace są prowadzone na estakadach w Mazowieckim Parku Krajobrazowym.

Czwarty wiadukt z myślą o Centralnym Porcie Komunikacyjnym
Po wschodniej stronie węzła Patriotów trwa zbrojenie podpór wiaduktu drogowego, a w wannie szczelnej wykonywana jest izolacja, przepompownia, żelbetowa konstrukcja wanny oraz zasypki. Pociągi korzystają już z torowisk na nowych wiaduktach, trwa budowa trzeciego wiaduktu, a w miejscu dotychczasowego objazdu kolejowego powstanie dodatkowy czwarty wiadukt, zaprojektowany na potrzeby obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Poszerzenie zakresu prac na tym odcinku pozwoli uniknąć w przyszłości rozbiórki i przebudowy części węzła Patriotów, a tym samym dodatkowych utrudnień w ruchu. Wiąże się to jednak z wydłużeniem czasu na realizację tego odcinka o cztery miesiące, do grudnia 2020 r.

GDDKiA monitoruje i reaguje na bieżąco
GDDKiA na bieżąco monitoruje postęp prac na wszystkich trzech odcinkach Południowej Obwodnicy Warszawy. Jeśli jest taka potrzeba, natychmiast reaguje, mobilizując wykonawców do poprawnej i sprawnej realizacji robót. Zgodnie z podpisanymi umowami prace na pomiędzy węzłami Puławska i Wał Miedzeszyński potrwają do sierpnia 2020 r.



zdjęcia: GDDKiA

REKLAMA:


Odwiedź nas na facebooku

Galeria 20

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Komentarz (, #IP aa70a8e463) Odpowiedz

I bardzo dobrze!

Grażyna z rodziną (, #IP 3b65307c0d) Odpowiedz

Dziękujemy za wszystko panie Jarosławie bez dobrej zmiany nic by nie powstało.