Wiadomości z Garwolina

Drugi tor między Otwockiem a Pilawą - prace trwają

Dodano:
garwolin - Drugi tor między Otwockiem a Pilawą - prace trwają

Między Pilawą a Otwockiem widać już pierwsze kilometry drugiego toru, który likwiduje "wąskie gardło" linii lubelskiej. Na 3 stacjach i 7 przystankach budowane są perony, a w Celestynowie także przejście podziemne. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewni lepsze podróże na trasie z Warszawy do Lublina. Z efektów projektu skorzystamy w 2020 roku. Projekt realizowany jest w ramach POIiŚ za ponad 3,5 mld zł



Dla pasażerów nowe przystanki


Między Otwockiem a Pilawą, na 25-kilometrowym odcinku linii kolejowej Warszawa - Lublin budowane są perony na stacji Celestynów oraz przystankach Śródborów, Pogorzel Warszawska, Stara Wieś, Kołbiel, Chrosna, Zabieżki i Augustówka. Wykonawca ustawia ścianki tzw. elki oraz płyty peronowe. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Pasażerom większy komfort obsługi zapewnią nowe wiaty i  ławki. Zaplanowano jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Nowe przejście podziemne w Celestynowie  zapewni wygodne dojście do pociągów i lepszą komunikację w mieście.

Drugi tor i więcej mocy


Na linii Otwock - Pilawa, podczas zamknięcia ruchu, powstają dwa nowe tory. Blisko 10 km nowej trasy widać na odcinku od Otwocka do Pogorzeli Warszawskiej. Między Otwockiem a Pilawą będzie łącznie ponad 50 km nowych torów - to 2 tory podstawowe i tory do obsługi pociągów na stacjach. Wykonawca prowadzi też roboty ziemne i wzmacnianie podłoża.

Równolegle postępuje budowa sieci trakcyjnej. Ustawiono już 625 nowych słupów trakcyjnych. Powstanie nowa podstacja trakcyjna w sąsiedztwie przystanku Kołbiel. Wspólnie z dwoma rozbudowanymi podstacjami w Pilawie i Otwocku zapewni właściwe zasilanie dla większej liczby pociągów na dwutorowej trasie.

W ramach inwestycji przebudowywane są obiekty inżynieryjne, w tym: 3 mosty, 5 wiaduktów, 6 przepustów. Największa konstrukcja o długości 15 m powstaje nad linią kolejową Skierniewice - Łuków (nr 12).Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewnią nowe urządzenia sterowania, a także modernizacja 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zostaną wyposażone w automatyczne urządzenia sterowania rogatkami oraz sygnalizację świetlno-dźwiękową.

Efektem prac na linii lubelskiej będzie skrócenie czasów podróży. Zwiększy się prędkości pociągów z 100 km/h do 160 km/h oraz wzrośnie przepustowości linii kolejowej. Pozwoli to przewoźnikom na uruchomienie większej liczby pociągów regionalnych i dalekobieżnych.

REKLAMA:


Zmiany w komunikacji

Na czas prac na odcinku Otwock - Pilawa obowiązuje komunikacja zastępcza. Wznowienie ruchu pociągów po dwóch torach zaplanowano w drugiej połowie 2020 roku. Wszystkie prace na tym odcinku zakończą się w grudniu 2020 roku.


Odcinek Otwock - Pilawa w liczbach:


* 21 nowych peronów;

* 50 km nowych torów;

* Zmodernizowane 3 mosty i 5 wiaduktów;

* 11 przejazdów kolejowo-drogowych z nowymi urządzeniami;

* 1 nowe przejście podziemne na stacji Celestynów

W Otwocku podróżni korzystają już z efektów przebudowy stacji. Dla pasażerów dostępne są dwa odnowione perony, wyposażone w wiaty, tablice informacyjne, ławki i nagłośnienie. Dojście zapewnia nowe przejście podziemne. Kontynuowane są prace przy przebudowie drugiej strony stacji i wydłużeniu tunelu.

Koleją szybko z Mazowsza na Lubelszczyznę

Modernizacja linii nr 7 Lublin - Warszawa jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi. Wartość projektu "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I" wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.


Pierwotny termin zakończenia inwestycji przewidziany był na początku 2020 roku . Ze względu na zejście z budowy głównego wykonawcy prac w 2018 roku ostateczny termin został zmieniony. Na czas realizacji wpływ ma również likwidacja niezidentyfikowanych kolizji oraz dołączenie do projektu budowy łącznicy między liniami 7 i 68.


Odwiedź nas na facebooku

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.