Ciekawe tematy z Garwolina

Od dziś od Garwolina do Kołbieli znacznie wygodniej

Dodano:
garwolin - Od dziś od Garwolina do Kołbieli znacznie wygodniej

Z odcinka S17 Kołbiel - Garwolin już korzystają kierowcy. To piąty w tym roku odcinek S17 oddany do użytku. Dwujezdniową drogą ekspresową można przejechać blisko 155 km -od obwodnicy Kołbieli do końca obwodnicy Piask.

Od dziś kierowcy podróżujący pomiędzy Warszawą i Lublinem skorzystają z kolejnego oddanego do ruchu, piątego w tym roku, odcinka S17. Chodzi o 13-kilometrowy fragment od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina, który GDDKIA udostępniła około południa.

S17 coraz dłuższa

Oddawanie pierwszych odcinków S17 pomiędzy węzłem Lubelska a Kurów Zachód GDDKIA rozpoczęła w przed tegorocznymi wakacjami. Jako pierwszy, 13-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Z początkiem lipca oddano do ruchu kolejne 30 km, czyli dwa odcinki realizacyjne od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc i dalej do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego (o łącznej długości 25,2 km) wraz z 5-kilometrowym fragmentem kolejnego odcinka do węzła Ryki Północ gdzie kierowcy zjeżdżali na stary przebieg DK17. Z początkiem września kierowcy wjechali na pozostałe 15 km S17 pomiędzy węzłami Ryki Północ oraz Skrudki i tym samym zyskali dwujezdniową trasę od początku obwodnicy Garwolin do końca obwodnicy Piask.

GDDKiA zwiększa bezpieczeństwo i skraca podróż
Kolejne 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej pozwoli zaoszczędzić kilka minut jazdy. Nowa ekspresówka powstała w śladzie dawnej DK17 i traktu lubelskiego wytyczonego i zbudowanego w pierwszej połowie XIX w przez inżynierów z Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego. Przypomnijmy, że przed powołaniem tego urzędu i mianowaniem Franciszka Ksawerego Christianiego na dyrektora jeneralnego szlak z Warszawy do Lublina prowadził po zachodniej stronie Wisły przez Górę Kalwarię i Kozienice. Obecna wschodnia jezdnia S17 biegnie w miejscu starej DK17. W ramach budowy S17 powstał węzeł Lipówki na przecięciu z drogą wojewódzką 805, a obok niego miejsce obsługi podróżnych, na którym po wyłonieniu dzierżawcy uruchomiona zostanie stacja paliw i gastronomia.

REKLAMA:


Dotychczasowe skrzyżowania DK17 z drogami lokalnymi zastąpione zostały wiaduktami umożliwiającymi przejazd nad S17. Kierowcy w ruchu lokalnym mają do dyspozycji drogę tzw. autobusową, którą można dojechać do węzłów na S17. Zbudowano również węższą drogę serwisową z mijankami której zadaniem jest zapewnienie dojazdu do pól. W ramach inwestycji powstał wiadukt w ciągu linii kolejowej nr 12 Skierniewice – Łuków oraz wiadukt nad linią kolejową nr 13 Krusze – Pilawa. Zbudowano również kładkę dla pieszych w Puznówce, przejścia dla zwierząt (w tym dwa górą nad S17). Nawierzchnia trasy głównej wykonana jest z betonu cementowego. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex, a koszt realizacji robót budowlanych wyniósł ok. 290 mln zł. Łączna wartość inwestycji, obejmująca również prace projektowe, badania archeologiczne, odszkodowania za przejęte nieruchomości oraz wynagrodzenie dla nadzoru to blisko 450 ml zł.

Zmiany w organizacji ruchu na odcinku od węzła Lubelska do końca obwodnicy Kołbieli
Kierowcy skorzystają z objazdu w obrębie węzła Lubelska, a jadąc dalej na południe już mają do dyspozycji jedną jezdnię S17. Dzięki temu omijają Wiązowną, Wolę Ducką, Ostrów, Ostrowik i Kołbiel. Jedynie w trzech miejscach na krótkich odcinkach korzystają z dotychczasowej DK17. Jadąc od Warszawy w kierunku Lublina tuż przed Wolą Ducką, za Ostrowikiem i tuż przed początkiem odcinka Kołbiel – Garwolin. Z kolei w sąsiedztwie wiaduktu w ciągu DK50 nad S17 wytyczono tymczasowe rondo na skrzyżowaniu tych dróg.

Fot. Krzysztof Nalewajko
źródło: GDDKiA, opr. AS

Odwiedź nas na facebooku

Galeria 8

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Obserwator (, #IP 1fc0cb1c5b) Odpowiedz

Nie zaproszono poprzedniego starosty ani nikogo z ówczesnych władz. przecież to głównie dzięki nim powstała ta trasa. Aktualnie rządzącym należą się brawa za kontynuację dobrych projektów.

Grill (, #IP c08c9384f3) Odpowiedz

Żartujesz chyba albo na siłę próbujesz promować byłego

Pan Jan (, #IP 27f5591396) Odpowiedz

Nawet na zdjęciach widać nierówności... partacze z Budimexu powinni równać całą nawierzchnię od Garwolina do kołbieli bo trzęsie jak ma polnej drodze...

rewia mody (, #IP 026ce0dd85) Odpowiedz

ta Kurowska jest zenująca ; Obciach do wlk potęgi

Myślę, że to jest trochę śmieszne i trochę żalosne. (, #IP 0411707c9a) Odpowiedz

Otwieranie takich dróg nie powinno być czymś nadzwyczajnym ale normą. U nas się robi widowisko z udostępnienia każdego nawet kilkukilometrowego odcinka. Szkoda czasu i pieniędzy. Wesołych Świąt!

Kierownica (, #IP fbbd0908ea) Odpowiedz

Może ktoś mi wytłumaczy co tam robi wicestarosta Kurowska, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, dyrektor PZD, radny sejmiku /!!??/ i radny powiatowy. Dlaczego nie zaproszono senator Marii Koc, która swoimi działaniami więcej przyczyniła się do wybudowania tej drogi niż w/wym. celebryci z posłem na czele.

Pokój daje nam. (, #IP 3bf777146b) Odpowiedz

Życzymy spokojnych i radosnych pełnych miłości Świąt Bożego Narodzenia.

(, #IP f6009fd74e) Odpowiedz

sukces ma wielu ojców i matek

(, #IP 38214351d9) Odpowiedz

Pani Kurowska to jak trzeba będzie to i szalet miejski chętnie otworzy... celebrytka rodem z Pcimia

Gałka od biegów (, #IP f42e15217d) Odpowiedz

D..a szczypie??