świadomości i ekspresji kulturowej uczniowie poznawali różne zakątki Andaluzji.
XXI wiek to czas nowych technologii, które wymuszają zmiany na lokalnych i globalnych rynkach pracy, wprowadzając nowe formy komunikacji i nieograniczonego dostępu do wiedzy. To oznacza, że nastąpiła zmiana oczekiwań wobec współczesnej szkoły, która musi nie tylko przygotowywać do życia w obecnym świecie lecz kształcić młodych ludzi, którzy będą – w różnych dziedzinach – gotowi stawić czoło poważnym zmianom. Dlatego tak ważne jest, aby uczniowie w trakcie całego cyklu kształcenia rozwijali swoje kompetencje.
Parlament Europejski i Rada UE na wniosek Komisji Europejskiej przygotowała zalecenie w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Przyjęte zalecenia nakładają na państwa członkowskie obowiązek wspierania i podnoszenia kompetencji oraz zapewnienie wsparcia w podejmowaniu działań zmierzających do osiągnięcia uzgodnionych celów. Czym więc są wspomniane kompetencje? Najprościej powiedzieć, że kompetencje to „predyspozycje w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw, które umożliwiają realizację powierzonych zadań w określonym standardzie.”
@@@
Uwzględniając unijne zalecenia uczniowie Zespołu Szkół nr 1 im. Bohaterów Westerplatte przystąpili do projektu „ Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus + sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe: „Kompetencje – zdobądź dziś, wykorzystaj teraz i w przyszłości.”
Uczniowie klasy 3 technikum grafiki i poligrafii cyfrowej: Aleksandra Glinka, Alicja Gontarz, Karolina Majewska, Jakub Misiak, Magdalena Kałaska, Martyna Krzemińska, Olivia Mróz, Wiktoria Olko, Martyna Poświata, Szymon Pytlarczyk, Kacper Rutkowski, Patryk Żak pod opieką p. Agnieszki Karwowskiej i p. Emilii Zalech od 27 stycznia do 7 lutego 2020 r. odbywali praktyki w firmach poligraficznych w hiszpańskiej Maladze. Sam udział w praktykach pozwolił uczniom na doskonalenie szeroko rozumianych kompetencji cyfrowych, społecznych a nade wszystko kompetencji językowych. W ramach rozwijania kompetencji świadomości i ekspresji kulturowej uczniowie poznawali różne zakątki Andaluzji.
I tak mogli zobaczyć jedno z najstarszych miast Rondę, o której Ernest Hemingway tak pisał: „Całe miasto jak okiem sięgnąć jest niczym innym, jak romantyczną kulisą teatralną” oraz ruiny starożytnego miasta rzymskiego Baelo Claudia, którego początki sięgają II w. p.n.e. Mogli podziwiać piękno natury idąc szlakiem El Caminito del Rey, ciągnącym się wzdłuż stromych ścian wapiennego wąwozu. „Zdobyli” Skałę Gibraltarską na której znajduje się rezerwat przyrody, żyją w nim magoty (gatunek makaków).
Oczywiście codziennie, po zakończonych praktykach zwiedzali Malagę, byli w Centrum Sztuki Współczesnej Pompidou, Muzeum Picassa. Zwiedzili zamek z XIV wieku Gibralfaro oraz renesansową katedrę. Oprócz zdobytego doświadczenia i rozwijania kompetencji uczniowie otrzymali na zakończenie certyfikaty, potwierdzające udział w projekcie unijnym. Szczegółową relację z pobytu młodzieży można zobaczyć na facebooku Doradca Zawodowy „Ekonomik”.
Agnieszka Karwowska
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.