Miasto Łaskarzew od 2019r. korzysta z usług doradczych firmy zewnętrznej. Najwięcej, bo 76 tys. zł samorząd wydał w 2020r. - Idea była taka, że zatrudniamy go (doradcę – przyp. red.) po to aby wspierał swoimi umiejętnościami urząd w realizacji strategii przyjętej wraz z radą miasta to jest: skupienie się przede wszystkim na projektach, na które uzyskamy dofinansowanie z zewnątrz - tak sekretarz miasta Łaskarzew Henryk Dąbrowski przedstawia stanowisko burmistrz miasta Łaskarzew Anny Laskowskiej. - Współpraca z doradcą nie wynika z braku kompetencji pracowników urzędu, tylko z liczby obowiązków, jakie w tym momencie powstają. Doradca jest nam potrzebny na czas określony - to jest zwiększonych możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych i ich racjonalnego i maksymalnego wykorzystania – dodaje.
W 2020r. na wykonanie dokumentacji aplikacyjnej - "Wniosek o dofinansowanie, Studium wykonalności Inwestycji” i innych niezbędnych załączników wymaganych na etapie przygotowania aplikacji do wniosku o dofinansowanie termomodernizacji budynku OSP, samorząd zapłacił firmie zewnętrznej prawie 21 tys. zł. I wystawił 9 faktur, prawie miesiąc w miesiąc na kwotę 4920 zł oraz jedną na kwotę 6 tys. 150 zł – wszystko na „usługę doradczą”.
@@@
Jak tłumaczy to burmistrz Łaskarzewa?
- Jego praca (doradcy – przyp. red.) to także podpowiedzi, inspiracje, różne porady, czasem brakujące sformułowanie, nowe spojrzenie na złożone sprawy. Pomaga nam w różny sposób, wielu aspektach. Wspólnie procedowaliśmy m.in. kwestię porozumień pomiędzy miastem a przedsiębiorcami dotyczących partycypacji w kosztach budowy kanalizacji. Stąd sformułowania o „usługach doradczych”. Urząd nawiązał współpracę z doradcą w 2019r., po tym jak pojawiły się różne problemy wodociągowo-kanalizacyjne. Pan Malinowski wniósł potrzebną nam od zaraz wiedzę, doświadczenie, nową energię. Należy również dodać, że wraz z nowymi funduszami zwiększyły się obowiązki urzędu w tym osób związanych z ich obsługą m.in.: pisaniem wniosków, przetargami i prowadzeniem inwestycji – zaznacza włodarz cytowana przez Dąbrowskiego.
Burmistrz zaznacza, że miastu brakuje zastępcy burmistrza.
- Nie ukrywamy, że w tej sytuacji odczuwamy brak zastępcy burmistrza i osób, które tylko zajmowałyby się tylko przygotowaniem i sporządzaniem wniosków oraz przetargami i inwestycjami. Te ograniczenia uzupełnia nasz doradca, koszt jego zatrudnienia biorąc również pod uwagę jego mobilność i dyspozycyjność są mniejsze niż zatrudnienia na stałe doświadczonego i przygotowanego pracownika – podkreśla.
Firma zewnętrzna pomagała miastu również w przygotowaniu innych dokumentacji i udzielała porad w 2019, 2021 i bieżącym roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.