Ruch w ciągu DK92 zostanie w całości przeniesiony na jezdnię północną, fragment ronda pod obiektem S17 oraz skrzyżowanie ulic Trakt Brzeski i Rzemieślnicza (z sygnalizacją świetlną). Zlikwidowane zostanie tymczasowe rondo na skrzyżowaniu DK17/DK92, a ruch w stronę Lublina będzie odbywał się poprzez skrzyżowanie z sygnalizacją.
Co się dzieje na budowie
Obecnie realizowane są roboty mostowe związane z budową stumetrowych estakad w ciągu trasy głównej oraz konstrukcji oporowych w ciągu DK2. W zakresie robót drogowych układane są ostatnie fragmenty nawierzchni betonowej, a na drogach lokalnych nawierzchni bitumicznej. Prowadzone są również prace związane z przebudową DK92. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozebrano starą nawierzchnię na wysokości stacji paliw i układane są warstwy konstrukcji pod nową jezdnię. Wzdłuż trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. Prowadzone są prace branżowe związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych.
Zaawansowanie rzeczowe to ok. 89 proc.
@@@
Trzypoziomowy węzeł Warszawa Wschód (Zakręt)
Łączna długość realizowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska to ok. 2,5 km. Trzypoziomowy węzeł będzie umożliwiał relacje we wszystkich kierunkach. Na najniższym poziomie –1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek.
Kontrakt
22 listopada 2017 r. została podpisana umowa na zaprojektowanie i budowę 2,5 km odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska. Wykonawcą inwestycji jest WARBUD. Wartość podpisanej umowy wynosi ok. 240,6 mln zł.
W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Dotyczą one np. długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID oraz procesu uzgadniania i przebudowy kolizji uzbrojenia terenu.
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.