czan maj 2022

Wiadomości z Garwolina

Jakie suplementy diety pomagają poprawić jakość snu?

Dodano:
garwolin - Jakie suplementy diety pomagają poprawić jakość snu?

Problemów ze snem nie należy bagatelizować, tak jak i samego snu. Niestety bardzo duża liczba osób tak robi i jest to bardziej powszechne, niż może nam się wydawać. O tym jak istotny jest sen, nie powinno się nikogo przekonywać. Jest to czas gdy cały organizm może się wyciszyć i odpocząć, nawet organy które pracują nieprzerwanie takie jak np. serce oraz mózg.

Natomiast życie w ciągłym stresie, nawale obowiązków, biegu, a także złe nawyki żywieniowe, a co za tym idzie - także niska aktywność fizyczna, nie sprzyjają dobrej jakości snu. W wyniku nagromadzenia się tych wszystkich rzeczy, sam sen znacznie traci na swojej jakości, a może go nawet brakować. Gdy jest to jednorazowa sytuacja, odpowiednia zmiana w życiu, wprowadzenie odpowiedniej diety mogą jak najbardziej pomóc. Jednak gdy trwa to już jakiś czas, należy skonsultować to z lekarzem, a pomocne okazać się mogą m.in. suplementy diety.

Jakie suplementy diety warto przyjmować na lepszy sen?

Istnieje wiele preparatów, które w zależności od sytuacji mogą okazać się najlepsze. Warto przyjrzeć się kilku suplementom diety, które są często zalecane osobom mającym problemy z wysypianiem się, a także z zasypianiem w ogóle. Jakiego rodzaju są to preparaty?


    • ZMA - to popularna formuła połączenia magnezu oraz cynku, która często jest uzupełniana dodatkowo witaminą B6. Wynika to z faktu, że niedobór magnezu jest jedną z najpopularniejszych przyczyn kłopotów ze snem, a jednocześnie bardzo często spożywa się go zbyt małe ilości w diecie, natomiast działa on antystresowo. Cynk za to poprawia funkcjonowanie mózgu i reguluje gospodarkę hormonalną człowieka.



    • GABA - to popularna nazwa na kwas gamma-aminomasłowy, który jest ważnym neuroprzekaźnikiem hamującym. Działa uspokajająco na komórki nerwowy, a także relaksuje mięśnie. To powoduje, że jest to jeden ze skuteczniejszych sposobów na poprawę jakości snu.



    • Melatonina - to prawdopodobnie najpopularniejszy sposób na poprawę jakości snu. Jest to tak naprawdę hormon, który produkuje szyszynka mózgowa, a ta produkcja nasila się, gdy zaczyna robić się ciemno i dlatego odczuwa się chęć snu. Sama melatonina często jest nazywana hormonem snu. Gdy jej stężenie w nocy jest zbyt niskie, występują problemy z zasypianiem itp. Przyjmowana w postaci suplementów diety, podbijanie jej poziomu jest kontrolowane, a w związku z tym pojawia się chęć zaśnięcia itp.


To jedne z najpopularniejszych suplementów diety pomagających w problemach ze snem. Warto jednak pamiętać, że przed zastosowaniem jakichkolwiek preparatów, zawsze najbezpieczniej jest skonsultować się z lekarzem. Dopiero w następnym kroku, sięgnąć po odpowiedni suplement diety na sen, które znaleźć można m.in w sklepie SFD.

Jak rozpoznać dobry sen? - Czyli skąd wiedzieć, czy potrzebna jest suplementacja na sen

W zależności od wieku inna jest właściwa długość snu, a od niej także zależy jakość nocnego wypoczynku. Uważa się, że pomiędzy 18, a 65 rokiem życia, sen powinien trwać pomiędzy 7, a 9 godzin dziennie. Warto zaznaczyć, że dopiero po 65 roku życia, zapotrzebowanie organizmu na sen jest niższe, jednak tylko nieznacznie, a jego długość powinna oscylować pomiędzy 7, a 8 godzin na dobę. Warto jednak pamiętać, że zapotrzebowanie organizmu na sen (tak jak wiele innych rzeczy) jest kwestią dość indywidualną.

Warto brać pod uwagę także ilość przebudzeń w nocy, szybkość zasypiania, czy nawet tzw. poczucie “wysypiania się” po nocy i dopiero wówczas dostosować optymalną długość snu w swojej sytuacji. Na sen wpływa nie tylko dieta oraz aktywność fizyczna, ale także unikanie drzemek podczas dnia, czy po prostu czas spędzany poza łóżkiem. Z tego względu zawsze warto wziąć pod uwagę swoją indywidualną sytuację, aby dopasować ewentualną suplementację na sen dla siebie. Warto także decydować się na sprawdzone preparaty, które pochodzą z oficjalnych źródeł sprzedaży, takich jak sklep SFD.

Artykuł sponsorowany