reklama

Myślała, że pomaga koleżance, ale pomogła oszustowi

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Myślała, że pomaga koleżance, ale pomogła oszustowi - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaMieszkanka powiatu garwolińskiego straciła 2 tys. złotych. Była przekonana, że pomaga koleżance, a w rzeczywistości przekazała swoje pieniądze oszustowi. Policjanci apelują o większą ostrożność przy transakcjach z użyciem kodu mobilnej płatności. Zanim przekażemy kod upewnijmy się telefonicznie, czy to faktycznie znajomy prosi o taką pomoc.
reklama


Kilka dni temu do garwolińskiej komendy zgłosiła się kobieta, która przekazała, że ktoś włamał się na jej konto na popularnym portalu społecznościowym.
-  Oszust podszył się pod zgłaszającą i wysłał do jej znajomych prośby o wsparcie finansowe poprzez przesłanie kodów do szybkich płatności. Jedna z osób myśląc, że wiadomość pochodzi od prawdziwego nadawcy, przesłała kod tracąc w ten sposób 2 tys. zł. Gotówka została wypłacona z bankomatu przez nieznaną osobę w województwie podkarpackim – informuje podkom. Małgorzata Pychner z KPP w Garwolinie.

Policjanci po raz kolejny apelują do wszystkich o ostrożność. Zanim zdecydujemy się pomóc znajomej osobie, skontaktujmy się z nią i ustalmy, czy faktycznie potrzebuje wsparcia. Nie zapominajmy też o tym, aby przy zatwierdzaniu płatności sprawdzić, gdzie jest dokonywana. Jeśli spodziewamy się transakcji na terenie naszego miasta, nie akceptujmy wypłat na drugim końcu Polski.

Jak się chronić?
    • pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione
    • pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu korzystania z niej
    • nie otwierajmy maili od nieznanych nadawców, ani zawartych w nich załączników
    • oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. W przypadku wątpliwości nie wpisujmy swojego loginu i hasła  
    • stosujmy dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych – wówczas o wiele trudniej przejąć konto, ponieważ zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem
    • potwierdzajmy tożsamość osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory i proszą o podanie kodów do płatności mobilnej – najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie chwilę, a dzięki temu zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu – a nie oszustowi – przekazujemy pieniądze
    • sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej – przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie
    • chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

podkom. Małgorzata Pychner@@@

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Kurier Garwoliński Opis Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama