Ciekawe tematy z Garwolina

Opowiedzieli o postępach w budowie drogi ekspresowej S17 Kurów-Garwolin

Dodano:
garwolin - Opowiedzieli o postępach w budowie drogi ekspresowej S17 Kurów-Garwolin

Widać postęp prac przy budowie drogi ekspresowej S17 od węzła Kurów-Zachód do obwodnicy Garwolina. 25 maja odbyła się konferencja prasowa, podczas której przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawców zadania oraz nadzoru opowiedzieli o trwających robotach.


Udział w konferencji wzięli Krzysztof Nalewajko - rzecznik prasowy Lubelskiego Oddziału GDDKiA, Jakub Drozdowski i Grzegorz Zbierański – przedstawiciele wykonawcy, firmy „Budimex” oraz Halina Mazurek-Gaca – inżynier kontraktu i Zdzisław Urbaniak – inżynier referent.

- Jak widać, jest już sporo odcinków, na których znajduje się powierzchnia betonowa – powiedział Krzysztof Nalewajko. – Mniej więcej w połowie przyszłego roku z tej trasy skorzystamy. W dużym skrócie wykonano już około 60 % zagospodarowania rzeczowego i finansowego. Prócz tego, że mamy 25 kilometrów trasy głównej, mamy jeszcze około 55 kilometrów dróg innej kategorii, np. lokalnych.

- W ramach tego kontraktu wykonywany jest szereg przybudów - są to linie energetyczne, gazociągi czy wodociągi, a także drenaż rolniczy
– dodała Halina Mazurek-Gaca. – Głównym celem jest wybudowanie drogi o nawierzchni betonowej, a także budowa obiektów mostowych. Na dzień dzisiejszy wszystko idzie zgodnie z założeniami wykonawcy.

REKLAMA:


Jak podkreślają wykonawcy, nawierzchnia betonowa jest praktycznie nie do odróżnienia od nawierzchni asfaltowej, a jest zdecydowanie trwalsza:
- Nie stwierdzono większego zużycia opon na nawierzchni betonowej w porównaniu z nawierzchnią bitumiczną. Beton charakteryzuje się inną strukturą, jest więcej kruszyw i jest to spowodowanie zapewnieniem niezbędnej szorstkości nawierzchni w przypadku deszczu – skomentował Jakub Drozdowski, przedstawiciel wykonawcy.

- Trwałość powierzchni betonowej jest dużo większa w porównaniu z nawierzchnią bitumiczną. Podstawowym problemem tej drugiej jest koleinowanie, to wynika ze specyfiki naszego klimatu, gdzie w lato potrafi być 30 stopni, a zimą minus 30 - mówił Zdzisław Urbaniak. – W przypadku drogi betonowej nie ma to znaczenia.

Zakończenie prac na odcinku od Garwolina do granicy z województwem lubelskim planowane jest na kwiecień 2019 roku.

Z oficjalnym komunikatem prasowym GDDKiA można zapoznać się pod tym linkiem:
 http://kuriergarwolinski.pl/garwolin_14326_postep_prac_na_budowie_s17_od_garwolina_do_granicy_z_woj_lubelskim,2.html


Odwiedź nas na facebooku

Galeria 18

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Dlaczego nie zaprosili Posła Woźniaka, przecież to dzięki niemu tą droga powstanie? (, #IP bd23b7fad5) Odpowiedz

Gmina uboga lecz z szaletem!240tys.zł (, #IP 4cc02ecca4) Odpowiedz

Wożniak kontentuje z Dymińskim w Maciejowicach.