KurierGarwoliński.pl

Ciekawe tematy z Garwolina

Od nowego roku wyższa będzie opłata paliwowa i wprowadzona będzie opłata emisyjna

Dodano:
garwolin - Od nowego roku wyższa będzie opłata paliwowa i wprowadzona będzie opłata emisyjna

Minister Infrastruktury i Budownictwa określił wysokość opłaty paliwowej w 2019 r. Podmioty zobowiązane do opłacenia opłaty paliwowej zapłacą po kilka zł więcej na 1000l benzyn, olejów i gazów. Wprowadzona będzie też nowa opłata emisyjna po 8 gr za litr, co ma wpłynąć pozytywnie na środowisko. Podwyżki na stacjach paliw są zatem nieuchronne.

Z obwieszczenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa wynika, że opłata paliwowa w 2019 r. wynosić będzie:
1) 133,21 zł  (było 131,40zł) za 1000 l benzyn silnikowych oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami, o których mowa w art. 37h ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, zwanej dalej „ustawą;
2) 297,61 zł (było 293,05zł) za 1000 l olejów napędowych, wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami oraz biokomponentów stanowiących samoistne paliwa, o których mowa w art. 37h ust. 4 pkt 2 i 3 ustawy;
3) 164,61 zł (było 162,27zł) za 1000 kg gazów i innych wyrobów, o których mowa w art. 37h ust. 4 pkt 4 i 5 ustawy.

Obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej spoczywa na: producencie paliw silnikowych lub gazu, albo importerze paliw silnikowych lub gazu, albo podmiotowi dokonującemu nabycia wewnątrzwspólnotowego w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym paliw silnikowych lub gazu, albo innemu podmiotowi podlegającemu na podstawie przepisów o podatku akcyzowym obowiązkowi podatkowemu w zakresie podatku akcyzowego od paliw silnikowych lub gazu.

REKLAMA:


Od 1 stycznia 2019 roku  do cen paliwa będzie wliczana również opłata emisyjna w wysokości 8 gr za litr. 15 proc. środków pozyskanych z podatku trafi do nowego Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Pozostałe 85 proc. trafi do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

- Ministerstwo Energii upiera się, że spółki paliwowe nadzorowane przez Skarb Państwa zadeklarowały o nieprzenoszeniu opłaty na cenę sprzedawanych paliw. Trudno w to uwierzyć (…) Dzięki nowelizacji będzie można tworzyć strefy czystego transportu, czyli zamknięte enklawy w centrach miast, gdzie wjadą za darmo tylko hybrydy plug-in (na wtyczkę) oraz samochody elektryczne i wodorowe. Pozostali muszą zapłacić 2,5 zł za godzinę (kolejny podatek, przyp. red.).  – czytamy na stronie autokult.pl/.

żródło: infor.pl, autokult.pl


Odwiedź nas na facebooku

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

boże (, #IP 6c620b52d7) Odpowiedz

CZY społeczeństwo już całkiem zdurniało ? WYBIERACIE PASOŻYTÓW którzy was gnębią i z rządzenia pieniędzmi które wam zabierają by póżniej część z nich rozdać w różnej formie żyją i to całkiem dobrze . Zabiorą wam np 100 zł oddadzą 80 w formie szkół ,policji , itp to jest pasożytnictwo a pasożyty należy tępić .Każdy rząd który jest u koryta w ciągu ostatnich 30 lat nie może być wybierany bo to banda kolesi pozornie udająca skłóconych . Widzieliście by wsadzali się nawzajem do puchy ?

Oj tam (, #IP 6aefec3e37) Odpowiedz

Niech drozeje, ja sienie martwie bo zawsze za 50 zeta tankuje.