Na podstawie Umowy dotacji z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie zawartej w dniu 07.08.2025 r. Miasto Garwolin otrzymało dotację na realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Garwolina”, polegającego na usuwaniu i unieszkodliwieniu z terenu miasta Garwolina szkodliwego dla zdrowia mieszkańców azbestu.
Ostateczna kwota tegorocznej dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wyniosła 30 503,30 zł i pokryła całkowity koszt realizacji zadania.
W ramach przedsięwzięcia odebrano wyroby zawierające azbest z 30 prywatnych posesji na terenie Garwolina. Łącznie zebrano i unieszkodliwiono blisko 51 ton materiałów zawierających azbest, w całości sfinansowanych ze środków WFOŚiGW.
Z roku na rok zainteresowanie utylizacją azbestu naszych mieszkańców wzrasta. Chętnych do pozbycia się w przyszłym roku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, zapraszamy do składania wniosków. Wnioski rozpatrywane są w kolejności zgłoszenia pod warunkiem przyznania dotacji z WFOŚiGW i do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania. Wnioski dostępne są na stronie www.garwolin.pl oraz w Urzędzie Miasta (ul. Staszica 15, 08-400 Garwolin). Więcej informacji uzyskasz w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta oraz pod numerem telefonu 25 786 42 44 i pod e-mail: [email protected].
garwolin.pl

Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.