reklama

Dynamiczny rozwój firmy INTERDRUK S.A.

Opublikowano:
Autor:

Dynamiczny rozwój firmy INTERDRUK S.A. - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaFirma INTERDRUK S.A. po 25 latach urosła z małej firmy lokalnej do przedsiębiorstwa, które daje pracę 435 osobom i przebojem dotarła na szczyt branży. Tempo wzrostu sprzedaży na rynku poligraficznym to 6%. Tempo wzrostu sprzedaży firmy INTERDUK S.A. to 20%. O działalności i sukcesie firmy oraz zagrożeniach na rynku w wywiadzie opowiada Sylwia Rękawek, Wiceprezes Zarządu INTERDRUK S.A.
reklama




Kurier Garwoliński: Pani Prezes, czemu firma INTERDRUK zawdzięcza swój niebywały sukces?
Sylwia Rękawek:
Rynek jest bardzo dynamiczny i wymagający. Stabilna pozycja firmy wynika z oparcia jej działalności o kilka niezależnych od siebie działów: cięcie i konfekcjonowanie papieru oraz usługi poligraficzne, w tym produkcja materiałów reklamowych i marek własnych dla firm globalnych, a w konsekwencji tego, eksport – rok do roku zwiększający swój udział w obrotach firmy. Prowadzimy też sprzedaż oferty własnej, w tym oferty na rynku biurowo-szkolnym. Ta różnorodność oferty biznesowej pozwala nam na zachowanie ciągłości produkcji, niezależnie od sezonowych wahań popytu.

KG: Wykorzystują więc Państwo zjawisko skali?

SR: Dokładnie. Jednak firma łączy w sobie elementy korporacji i biznesu rodzinnego. To zapewnia jej szybkość podejmowania decyzji. To jest kluczowe w dynamicznie zmieniającej się branży. Aby sprostać wymaganiom globalnych przedsiębiorstw, musimy być ciągle w ruchu i bez przerwy się rozwijać, jak trafnie to określił Prezes Zarządu Dariusz Rękawek: „Współpraca z dużymi firmami zmusza nas do bycia najlepszymi.”

KG: Jak może Pani to zilustrować? Jak wygląda to w liczbach?
SR:
Ostatni rok to wzrost sprzedaży o ponad 20%, w znacznej mierze dzięki dynamicznie rosnącemu eksportowi. Jesteśmy obecnie na 51 miejscu w rankingu Diamentów Forbes' a.

KG: Wszystko w oparciu o własną produkcję?
SR: Oczywiście. Posiadamy 250 maszyn w halach o powierzchni 4 hektarów, magazyny o powierzchni 1,5 hektara z sześcioma rampami, a łączna powierzchnia firmy to 10 hektarów. W ciągu jednego miesiąca przetwarzamy 3000 ton papieru, z tego 300 ton makulatury oddajemy do recyklingu. Nasza obecna pozycja to lata inwestycji i ciągłego rozwoju, którego ważną częścią są pracownicy. Na dwudziestopięciolecie firmy wręczyli Zarządowi, między innymi znak zakazu zatrzymywania się i postoju – symbol dynamiki pracy w firmie.






KG: To jest dewizą INTERDRUK?
SR:
Można tak to ująć, ale nasza dewiza jest dużo bardziej pojemna: „pasja, praca, pokora”.

KG: Imponujące. Jednak dla konsumenta najbardziej widoczną jest branża biurowo-szkolna.
SR:
Branża biurowo-szkolna jest dla nas ważna. Klient sięgający po produkt ze sklepowej półki, swoim wyborem decyduje o naszym rozwoju. Przypominam, że mamy własną produkcję i własne, oryginalne wzornictwo.

KG: Sam optymizm.
SR:
Dominuje optymizm, ale są też zagrożenia. Nie obawiamy się uczciwej rywalizacji, choć konkurencja jest wielka. Groźne jest jednak tzw. „niewolnicze naśladownictwo”, korzystanie z pomysłów, powielanie wzorów, wykorzystywanie już przetartych przez nas szlaków, jednym słowem nieuczciwa konkurencja. Radzimy sobie z tym, myślę że skutecznie podejmując odpowiednie kroki prawne.

KG: Dziękuję za rozmowę.
SR:
Ja również dziękuję.@@@

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
logo