reklama

Podróż w Łaskarzewa do Warszawy nie bez opóźnień

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Podróż w Łaskarzewa do Warszawy nie bez opóźnień - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaOd 6 maja pociągiem można przejechać z Garwolina do Dęblina. To efekt modernizacji 10 przystanków, stacji oraz toru. Maszyniści poznają 50 km trasę. Nie obyło się bez problemów. Mieszkaniec Łaskarzewa informuje, że do Warszawy dojechał wczoraj z 40-minutowym opóźnieniem. Teraz prace rozpoczną się między Otwockiem a Pilawą. Inwestycję za ponad 3 mld zł realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu Lublin - Warszawa, współfinansowanego ze środków UE – chwalą się PKP PLK S.A.
reklama

„Na trasie między Garwolinem a Dęblinem już odbywają się jazdy techniczne. Maszyniści poznają zmodernizowany szlak. 6 maja wróciły rozkładowe pociągi. Na linii powstaje 13 nowych peronów. Wygodniej będzie na stacjach i przystankach: Garwolin, Ruda Talubska, Wola Rowska, Łaskarzew Przystanek, Leokadia, Sobolew, Grabniak, Mika, Życzyn, Rokitnia Stara oraz Dęblin. Kończy się budowa wiat. Ustawiane są ławki. Szykowane jest nowe oświetlenie. Podróże ułatwi czytelne oznakowanie i nagłośnienie oraz tablice z rozkładami jazdy. W maju pasażerowie skorzystają z przejść podziemnych w Garwolinie i Sobolewie. W Dęblinie od marca zapewnione jest dojście tunelem do peronu nr 2."- podają PKP PLK S.A.

- Jechałem z Łaskarzewa do Warszawy  pociągiem, który jedzie od Pilawy bezpośrednio do Warszawy Wschodniej przez Sulejówek i Miłosną. W Łaskarzewie miał już 10 minut opóźnienia, a w Pilawie okazało się, że na odcinku Pilawa-Sufczyn nie ma napięcia na trakcji. Czekaliśmy aż podłączą nas do lokomotywy, która nas przeciągnęła do Sufczyna, a tam znowu postój, bo trzeba odczepić lokomotywę. Na Śródmieściu byłem z 40 minutowym opóźnieniem – informuje nas Czytelnik.

PKP PLK S.A. dodają, że „kontynuowane będą prace w drugim torze na odcinku Garwolin - Dęblin oraz przy peronach i w przejściach podziemnych, m.in. na stacjach Pilawa, Garwolin, Sobolew i Dęblin. Dla podróżnych są przygotowane tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn. Na dwutorowym odcinku Garwolin - Dęblin ułożono już 52 km jednego nowego toru. Na wznowienie ruchu pozwala również zamontowanie 109 rozjazdów. Rozwieszona jest także nowa sieć trakcyjna. By powrócił ruch pociągów zmodernizowano 29 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. 11 mostów i wiadukty.”

Kolej na modernizację Otwock - Pilawa
- 6 maja rozpoczęły się prace na odcinku Otwock - Pilawa przy wstrzymanym ruchu pociągów (wcześniej wykonane zostały prace przygotowawcze). Obejmą one 7 stacji i przystanków. Wymienione będzie około 30 km istniejącego toru i dobudowany zostanie drugi. Efektami będą likwidacja "wąskiego gardła" na linii kolejowej, zwiększenie przepustowości, większy komfort podróżowania oraz wyższy poziom bezpieczeństwa – informuje Karol Jakubowski z PKP PLK S.A.
@@@
Organizacja podróży na trasie Warszawa - Dęblin

„Od poniedziałku 6 maja pociągiem można jechać z Warszawy do Otwocka. Ze względu na rozpoczęcie prac na odcinku Otwock - Pilawa wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje o miejscu przesiadek zapewni przewoźnik.
Z Pilawy do Dęblina pojedziemy pociągiem po nowym torze. Na sąsiednim wykonawca będzie kontynuował prace. Szczegóły połączeń m.in. na portalpasazera.pl i stronie przewoźnika Koleje Mazowieckie” -
czytamy w komunikacie PKP.

Pociągiem na trasie Warszawa - Pilawa - Dęblin - Lublin na jesieni
PKP dodaje, że „jesienią 2019 r. planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Lublin - Dęblin i dalej do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach to koniec 2020 r. Inwestycja na linii Lublin - Warszawa poprawi komfort obsługi pasażerów. Wszystkie stacje i przystanki zostaną wyposażone w nowe wygodne perony, wiaty, ławki, oświetlenie, informację pasażerską. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Kompleksowa modernizacja linii usprawni komunikację, skróci czas podróży i umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Po zakończeniu przebudowy i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych trasa będzie dostosowana do prędkości 160 km/h.”

źródło: PKP PLK S.A./ własne

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo