reklama

Natura and Co i AVON łączą siły: powstaje wiodąca globalna grupa kosmetyczna z systemem sprzedaży bezpośredniej

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Natura and Co i AVON łączą siły: powstaje wiodąca globalna grupa kosmetyczna z systemem sprzedaży bezpośredniej - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaPrzedstawiciele Natura &Co ogłosili nabycie spółki AVON Products Inc. Transakcja obejmuje całość udziałów. W efekcie powstaje czwarta co do wielkości grupa skoncentrowana na produktach kosmetycznych, wzmacniająca swoją pozycję w sektorze beauty.
reklama

Połączenie obu organizacji ma na celu utworzenie najlepszej w swojej klasie wielokanałowej grupy produkcyjno-dystrybucyjnej, dysponującej licznymi markami kosmetycznymi, której przedstawiciele utrzymują codzienny bezpośredni kontakt z klientami. Grupa ma szansę zdobyć pozycję lidera zarówno dzięki współpracy z ponad 6,3 mln Ambasadorek Piękna oraz przedstawicielami Natura, jak również dzięki globalnej obecności w 3200 sklepach i rozszerzonej dostępności zakupowej w Internecie. Oczekiwany łączny roczny przychód brutto ma wynieść ponad 10 mld USD. Stałe zatrudnienie będzie oscylować na poziomie 40 000 osób, a grupa będzie obecna w 100 krajach.

Połączenie dwóch kultowych marek, wspólnej pasji do rozwijania relacji międzyludzkich oraz wyjątkowego dostępu do sieci odbiorców pozwoli dotrzeć do ponad 200 mln konsumentów na całym świecie z produktami beauty najwyższej jakości, po które można sięgać zawsze, wszędzie i każdego dnia. Uwzględnienie oferty AVON w portfolio sieci Natura, które obejmuje marki takie jak The Body Shop i Aesop, pozwoli Natura &Co ulepszyć obsługę konsumentów o różnych profilach, udoskonalić kanały dystrybucyjne, a także zapewni ekspansję na nowe obszary geograficzne.

Zarówno AVON, jak i Natura zostały założone przez entuzjastów skupionych na swojej misji. Fundamentem ich działania jest dotarcie do klientów bezpośrednio poprzez Przedstawicieli
(w przypadku AVON – Ambasadorki i Ambasadorów Piękna), którzy prowadzą własną działalność gospodarczą, reprezentują markę i pełnią rolę doradców beauty. AVON jest kultową firmą z ponad
130-letnim dziedzictwem – to wiodąca, globalna platforma sprzedaży kosmetyków. Mocna pozycja marek AVON w kluczowych kategoriach branży kosmetycznej i konkurencyjność na wielu rynkach zapewniają firmie możliwości dalszego rozwoju.

Według prognoz Natura &Co, połączenie obu organizacji zaowocuje synergią o szacowanej wartości na ok. 150-250 mln USD rocznie. Część środków zostanie reinwestowana w celu dalszego zwiększenia możliwości w zakresie sprzedaży internetowej i bezpośredniej, jak również wsparcia inicjatyw badawczo-rozwojowych powiązanych z poszczególnymi markami. Planowane jest również dalsze zwiększanie zasięgu geograficznego grupy.

– Zawsze patrzyliśmy na AVON z szacunkiem i podziwem – podkreśla Luiz Seabra, współzałożyciel Natura&Co. – Nasza organizacja powstała z pasji do piękna i relacji międzyludzkich, a w wyniku dzisiejszej transakcji wyłoni się główny gracz na rynku sprzedaży bezpośredniej. Ten rodzaj sprzedaży opierał się na zasadach funkcjonowania sieci społecznościowych, jeszcze zanim wyrażenie to zaistniało w naszym języku. Rozwój technologii i globalizacji tylko zwiększył możliwości nawiązania licznych kontaktów z klientami. Model sprzedaży bezpośredniej w indywidualnych rozmowach ewoluuje w kierunku sprzedaży społecznościowej, a siła technologii cyfrowych pozwala grupie wyjść poza dostarczanie produktów i porad. Udaje się też wzmocnić pozycję kobiet poprzez pomaganie im w osiągnięciu niezależności finansowej i spełnienia zawodowego. Wierzymy, że taka działalność wniesie wiele dobrego. Wspólnie z firmą AVON podwoimy nasze działania, aby do tej stale rozwijającej się sieci wnieść wartości społeczne, środowiskowe i ekonomiczne.

– Po przejęciu spółek Aesop w 2013 roku i The Body Shop cztery lata później, Natura &Co podejmuje kolejne wspaniałe i ważne wyzwanie – akcentuje Roberto Marques, Executive Chairman Natura &Co. – Tworzymy grupę o charakterze globalnym, o wielokanałowej sprzedaży, skupioną na swoich celach. AVON jest niesamowitą organizacją, kultową marką, z pracownikami pełnymi pasji i ponad 5 milionami Ambasadorek oraz Ambasadorów Piękna – wszyscy wierzą w siłę relacji. Razem wzmocnimy nasze rosnące możliwości sprzedaży online, sieć społecznościową zespołów i przedstawicieli handlowych. Wykorzystamy dostępność kultowych i wyróżniających się marek w sklepach na całym świecie. Codzienne będziemy kontaktować się z milionami konsumentów o różnych profilach i wpływać na ich decyzje zakupowe. W efekcie sprawimy, że nasza grupa stanie się wyjątkowa – stworzymy wspaniałą platformę rozwoju.
@@@
– Połączenie organizacji jest początkiem nowego, wspaniałego rozdziału w 130-letniej historii naszej firmy – podkreślił Jan Zijderveld, CEO Avon. – Transakcja ta potwierdza nasze wysiłki na rzecz strategii „Open Up Avon”. Wierzymy, że pozwoli nam to znacznie przyspieszyć jej realizację i dalej rozwijać się w kanale sprzedaży online. W ciągu ostatniego roku rozpoczęliśmy transformację mającą na celu wzmocnienie konkurencyjności AVON poprzez odnowienie naszego podejścia do klientek, uproszczenie działań oraz modernizację i cyfryzację marki. Wraz z siecią Natura będziemy mieli szerszy dostęp do innowacji portfela produktów, sprawniejszą sprzedaż przez Internet, lepszą platformę cyfrową oraz udoskonalone bazy danych i narzędzia dla naszych Ambasadorów i Ambasadorek Piękna. W efekcie uda się nam wzmocnić wzrost spółki i zwiększyć jej wartość z perspektywy udziałowców. Ponadto przy wsparciu ze strony sieci Natura będziemy nadal inwestować w najnowocześniejsze technologie w celu zwiększenia możliwości cyfrowych i produktywności zespołów sprzedażowych. Zarówno AVON, jak i Natura są organizacjami ukierunkowanymi na cel – zatem połączenie to pozwoli nam lepiej wspierać miliony Ambasadorek i Ambasadorów Piękna, wykorzystując obecność AVON na arenie międzynarodowej. Niezmiennie pozostajemy zaangażowani w zapewnienie im jak najlepszych doświadczeń i jak najwyższych przychodów.

– Naszym celem było wzmocnienie zespołów sprzedażowych, zdynamizowanie ekspansji międzynarodowej, poprawa struktury kosztów, zwiększenie elastyczności finansowej, a ostatecznie pozycjonowanie naszej spółki pod kątem osiągnięcia długoterminowego wzrostu i sukcesu – wyjaśnia Chan Galbato, Non-Executive Chairman Avon. – Zarząd angażuje się w zwiększanie wartości firmy, aby spełnić oczekiwania naszych  udziałowców. Połączenie z siecią Natura stanowi nową erę przyszłego rozwoju AVON. Zarząd marki jest przekonany, że Natura będzie potężnym partnerem, zapewniając jednocześnie większą skalę działania i większe możliwości dla pracowników oraz Ambasadorek i Ambasadorów Piękna, a zarazem ogromny potencjał wzrostu dla obu grup udziałowców. Cieszymy się, że transformacja ta jest naszym udziałem.

– Dziś jest kolejny wspaniały dzień w historii naszej firmy – ta transakcja to zapowiedź ekscytującej przyszłości. Połączenie AVON z Natura &Co nie tylko zapewni nam pozycję globalnego lidera
w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków, ale również pozwoli obu markom zjednoczyć siły i uzupełnić wzajemne kompetencje. Ten ważny moment niesie za sobą szansę rozwoju na wielu płaszczyznach – zarówno pod kątem doskonalenia produktów, jak i otwierania nowych możliwości Ambasadorkom Piękna w rozwijaniu ich biznesów– mówi Ania Jakubowski, Dyrektor Generalna AVON Cosmetics Polska.

O transakcji
W ramach transakcji powstaje nowa brazylijska spółka holdingowa Natura Holding S.A. W oparciu o stały współczynnik wymiany 0,3 akcji Natura Holding za każdą akcję AVON akcjonariusze Natura &Co staną się posiadaczami około 76% akcji połączonych spółek, natomiast akcjonariusze AVON będą posiadali około 24% akcji zwykłych. W oparciu o niezakłócony kurs zamknięcia (tzw. undisturbed closing price) sieci Natura w dniu 21 marca 2019 roku, jeden dzień przed opublikowaniem przez sieć Natura istotnego komunikatu potwierdzającego negocjacje pomiędzy AVON a Natura, transakcja stanowi
 
28-proc. premię dla akcjonariuszy AVON i zakłada osiągnięcie w 2018 roku wielokrotności EBITDA na poziomie 9,5 lub 5,6, przy założeniu pełnego wpływu oczekiwanych synergii sieci Natura. Na podstawie cen zamknięcia z dnia 21 maja 2019 roku wartość przedsiębiorstwa AVON w momencie transakcji wyceniana jest na 3,7 mld USD, a wartość przedsiębiorstwa dla połączonej grupy wyniosłaby około 11 mld USD. Po zamknięciu transakcji akcje Natura Holding S.A. będą notowane na giełdzie B3 z 55-proc. udziałem w obrocie publicznym, natomiast kwity depozytowe ADR będą notowane na NYSE. Akcjonariusze AVON będą mieli możliwość otrzymania ADR będących w obrocie na NYSE lub akcji notowanych na B3. Dalsze informacje znajdują się w istotnym komunikacie, do którego można uzyskać dostęp pod adresem: https://natu.infoinvest.com.br/ptb/7085/19550_691987.pdf

Po zamknięciu Zarząd połączonej spółki będzie się składał z 13 osób – trzy z nich zostaną wyznaczone przez AVON. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym zatwierdzeniu zarówno przez udziałowców Natura &Co i AVON, jak i organy antymonopolowe w Brazylii i niektórych innych jurysdykcjach. Zamknięcie ma nastąpić na początku 2020 r.

UBS Investment Bank i Morgan Stanley działały jako doradcy finansowi Natura &Co., Goldman Sachs jako doradca finansowy AVON, a PJT Partners jako doradca finansowy członków Zarządu AVON.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo