reklama

Jak napisać ogłoszenie rekrutacyjne? Poradnik pracodawcy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak napisać ogłoszenie rekrutacyjne? Poradnik pracodawcy - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaOgłoszenie rekrutacyjne to często pierwszy punkt kontaktu potencjalnego kandydata z firmą. Pierwsze wrażenie ma spory wpływ na dalsze etapy rekrutacji – z tego względu warto zadbać, by ogłoszenie było przygotowane jak najlepiej. Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dla pracodawców prowadzących rekrutację.
reklama

Co powinno zawierać ogłoszenie rekrutacyjne?

Podstawową rolą ogłoszenia rekrutacyjnego jest przedstawienie informacji o stanowisku i obowiązkach potencjalnego przyszłego pracownika, a także wzbudzenie zainteresowania ofertą firmy. Obowiązkowym elementem jest zatem nazwa stanowiska wraz z jego opisem, który powinien zawierać:

  • główne zadania w danej roli,
  • zakres obowiązków,
  • wykorzystywane narzędzia i technologie.
Nazwa firmy nie zawsze jest widoczna na ogłoszeniu – zwłaszcza wtedy, gdy firma korzysta z usług zewnętrznego partnera w ramach prowadzenia procesu rekrutacji. Należy jednak zamieścić informację o lokalizacji i trybie pracy (tj. zdalna, hybrydowa, stacjonarna). Kolejne ważne elementy ogłoszenia to wymagania wobec pracownika: w tym miejscu można określić oczekiwany staż pracy, znajomość poszczególnych rozwiązań stosowanych w firmie czy też wymogi dotyczące edukacji. Na koniec warto zamieścić także informacje o zaletach pracy w danym przedsiębiorstwie i o dostępnych benefitach, które często mają spore znacznie pod względem zainteresowania kandydatów. Ostatnim istotnym elementem jest wezwanie do działania wraz z określeniem preferowanego sposobu wysyłania zgłoszeń – np. poprzez formularz online, kontakt mailowy czy bezpośredni kontakt z rekruterem.

reklama

Poznaj ofertę HR Consulting: https://www.hrk.pl/hr-consulting/

Czy w ogłoszeniu powinny znaleźć się widełki finansowe?

Zamieszczanie widełek płacowych obowiązujących na danym stanowisku to nieco kontrowersyjny temat. Wielu pracodawców woli przekazać informacje na ten temat na późniejszym etapie, jednak badania rynkowe wykazują, że kandydaci preferują wiedzieć o możliwych zarobkach jak najszybciej. Potwierdza to m.in. raport „Oczekiwania pracowników i pracowniczek IT w 2024” opracowany przez agencję HRK, oferującą usługi takie jak HR consulting czy outsourcing rekrutacji. Nie ma wątpliwości, że jest to wartościowa informacja dla kandydatów – dlatego coraz częściej zaleca się dodanie widełek do ogłoszenia. Co więcej, Unia Europejska jest w trakcie przygotowywania regulacji, według których będzie to obowiązkowa pozycja ogłoszeń o pracę.

reklama

Na co zwracają uwagę kandydaci?

Warto jeszcze na chwilę wrócić do raportu HRK – choć jest on przygotowany pod kątem pracy w sektorze IT, wnioski z analizy można przenieść także na inne branże. Według ekspertów HRK kandydaci skupiają się przede wszystkim na następujących kwestiach:

  • widełki finansowe;
  • rozwiązania technologiczne stosowane w projekcie;
  • czy projekt jest interesujący i rozwojowy;
  • stabilność i bezpieczeństwo zatrudnienia – to kwestia, która zyskuje na znaczeniu zwłaszcza w ostatnich latach z uwagi na niepewną sytuację ekonomiczną i geopolityczną.
Aby dowiedzieć się więcej na temat przygotowywania oferty jako pracodawca, zapoznaj się z artykułem HRK, który zawiera m.in. przykład ciekawego, przyciągającego uwagę ogłoszenia - https://www.hrk.pl/know-how/artykuly/jak-napisac-ogloszenie-rekrutacyjne-co-powinno-zawierac/

reklama

@@@

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
logo