reklama
reklama

Kolejny już odcinkowy pomiar prędkości w regionie. A to nie koniec!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Kolejny już odcinkowy pomiar prędkości w regionie. A to nie koniec!  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaCentrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o kolejny odcinkowym pomiarze prędkości w województwie mazowieckim.
reklama

Odcinkowy pomiar prędkości od niedawna działa na S8, na obwodnicy Wyszkowa. Długość odcinka to 6,8 km. Dozwolona prędkość dla samochodów osobowych wynosi tam 120 km/h, dla ciężarówek, 80 km/h.

To kolejne miejsce w naszym regionie, gdzie kierowcy powinni szczególnie się pilnować. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało niedawno, że również na DK50 na odcinku Drwalew-Chynów uruchomiono odcinkowy pomiar prędkości. Długość odcinka to prawie 7,5 km. Dozwolona prędkość w tym miejscu, w przypadku samochodów osobowych to 90 km/h i 70 km/h, jeżeli chodzi o pojazdy ciężarowe.

Okazuje się, że to jeszcze nie koniec. Obecnie odcinkowy pomiar prędkości działa w 52 lokalizacjach. Według planów Głównej Inspekcji Transportu Drogowego wkrótce pojawią się na kolejnych 43. Rozszerzenie obejmie ok. 1600 km autostrad i dróg ekspresowych. Prace w tym zakresie mają być zaawansowane. Urządzenia, które mocno dyscyplinują kierowców, mają stanąć również u nas. Łącznie, w województwie mazowieckim, ma być osiem nowych odcinków. Będzie to:
droga ekspresowa S17 (Garwolin Zachód – Garwolin Południe);
autostrada A2 (węzeł Mińsk Mazowiecki – węzeł Janów);
droga ekspresowa S2 (węzeł Konotopa – węzeł Opacz);
droga ekspresowa S7 to odcinkowy pomiar prędkości w dwóch nowych lokalizacjach (węzeł Tarczyn Południe węzeł Mszczonowska oraz węzeł Radom Północ – węzeł Wolantów);
droga ekspresowa S8 to odcinkowy pomiar prędkości w trzech nowych miejscach (węzeł Zielonka – węzeł Wołomin/Nowy Janków, Nadarzyn, węzeł Opacz – węzeł Puchały).

Zmiany mają obowiązywać od 1 listopada.

Odcinkowy pomiar prędkości to urządzenia służące do monitorowania prędkości pojazdów na niebezpiecznych odcinkach dróg. System wylicza średnią prędkość, bazując na pomiarze czasu przejazdu pomiędzy początkiem i końcem monitorowanej trasy. - Kluczową zaletą OPP jest możliwość nakłonienia kierowców do ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka, co istotnie wpływa na poprawę poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu - informuje Główny Inspektor Transportu Drogowego.

Fot. CANARD

reklama

@@@

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama