W lutym 2022 r. nauczyciele Zespołu Szkół Specjalnych nr 2 w Garwolinie napisali projekt skierowany do Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji pełniącej funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus +. Dzięki wysokiej ocenie ekspertów nauczyciele mogli doszkalać się za granicą. Opracowanie projektu trwało prawie półtora miesiąca, praca była wielogodzinna i wymagała od nauczycieli kreatywności i zaangażowania.
- Zrobiliśmy ankietę wśród nauczycieli, określiliśmy mocne i słabe strony zespołu. Doszliśmy do wniosku, iż potrzebą naszej organizacji jest rozwój, uczenie się - mówi nam koordynator projektu Andrzej Kozłowski.
Będą nauczać skuteczniej
Dla nauczycieli przygotowany został projekt, dzięki któremu podnieśli swoje kompetencje językowe na kursach i stażach. Jego tytuł to "Język angielski w nauczaniu specjalnym – dlaczego nie?" W ramach tego projektu nauczyciele polecieli na Maltę, Cypr, do Włoch, Portugalii i Hiszpanii. Celem wyjazdów było nawiązanie kontaktów międzynarodowych na poziomie nauczycieli oraz wymiana doświadczeń.
- Chcemy uświadomić wagę języka angielskiego uczniom, żeby zobaczyli co mogą zyskać dzięki temu, że potrafią się nim posługiwać, a my poznamy nowe metody, jak w prosty i ciekawy sposób uczyć obcego języka.
W ramach tego projektu nauczyciele różnych przedmiotów, takich jak matematyka, biologia, fizyka, chemia i wychowawcy Zespołu uczestniczyli w kursach językowych na Malcie, po to aby mogli wprowadzić elementy słownictwa do swojego przedmiotu. Nauczyciele języka angielskiego uczestniczyli w kursach metodycznych na Malcie, Cyprze i w Rzymie. Za granicą nauczyciele, wychowawcy i pracownik administracji spędzili dwa tygodnie. Ponadto dwóch nauczycieli obserwowało prace szkół partnerskich Agrupamento de Escolas de Barcelos w Portugalii oraz Compania de Maria w Almerii w Hiszpanii. Kwota jaką fundacja zapewniła im na działanie związane z projektem to 48713 €.
Głównymi rezultatami projektu było podniesienie kompetencji językowych nauczycieli i wychowawców Zespołu Szkół Specjalnych Nr 2 w Garwolinie oraz poznanie nowych metod nauczania i uczenia się uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Uważamy, iż uda nam się zaimplementować sprawdzone, a dla nas nowo poznane metody czy formy pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych do naszej codziennej praktyki zawodowej - podsumowują nauczyciele.
@@@
reklama
Komentarze (0)