reklama

Nie poszli na lekcje, żeby uczyć dorosłych o klimacie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Nie poszli na lekcje, żeby uczyć dorosłych o klimacie - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaDziś o godzinie 10.00 ze Skweru Solidarności w Garwolinie ruszył Młodzieżowy Strajk Klimatyczny. Na czele pochodu szli uczniowie z hasłem „Młodzieżowy Strajk Klimatyczny Garwolin”, napisanym czarnym sprayem i zieloną farbą na białej plandece.
reklama

Oprócz baneru mogliśmy zobaczyć tektury z hasłami: „Dziś powietrze pachnie jak ostatnie dni planety”. Od młodzieży wyposażonej w 100% w nowiutkie smartfony mogliśmy się też dowiedzieć, że opuszcza lekcje, by uczyć innych o klimacie („We are skipping our lessons to teach You one”) i że „Ta planeta jest gorętsza niż Olga z Top Model”, ponadto: „Jeżeli Węgiel to tylko Roksana”.

Niektórym trudno było ukryć radość, że nie było lekcji (?).

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny to międzynarodowy ruch uczniów i studentów, którzy protestują przeciw globalnemu ociepleniu i wywołanym przez człowieka zmianom klimatu.

To nie pierwszy raz w tym roku, kiedy młodzież opuściła lekcje, by uczyć dorosłych o klimacie. 20 września uczniowie KLO strajkowali w Warszawie.

POSTULATY MŁODZIEŻOWEGO STRAJKU KLIMATYCZNEGO (szczególnie poważne są punkty 2 i 4 ):
1. Żądamy prowadzenia polityki klimatycznej w oparciu o aktualne stanowisko nauki wyrażone w najnowszych raportach Międzynarodowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) powołanego przez ONZ.
Oczekujemy, że sugerowane przez środowisko naukowe rozwiązania będą wdrażane niezwłocznie we współpracy międzynarodowej.
2. Wzywamy rząd polski, by oficjalnie uznał katastrofę klimatyczną poprzez ogłoszenie stanu kryzysu klimatycznego. Kwestia kryzysu nie może być przedmiotem ideologicznych sporów – w obliczu katastrofy musimy mówić wspólnym głosem, ponad podziałami.
3. Domagamy się zawarcia kompleksowej i aktualnej wiedzy o mechanizmach kryzysu klimatycznego w podstawie programowej na wszystkich szczeblach edukacji, przy zapewnieniu kadrze nauczycielskiej obowiązkowych szkoleń w tym zakresie.
Jednocześnie edukację klimatyczną w pełnym zakresie swoich kompetencji powinny zapewniać samorządy lokalne.
4. Żądamy by media wzięły na siebie odpowiedzialność za uświadamianie społeczeństwa o bezpośrednich zagrożeniach związanych z kryzysem klimatycznym.
Wzywamy do priorytetyzacji tematu katastrofy klimatycznej w przekazie medialnym oraz posługiwania się językiem odzwierciedlającym wagę problemu.
5. Żądamy przyjęcia przez parlament RP ustawy powołującej ekspercką i niezależną Radę Klimatyczną, której zadaniem będzie opracowanie strategii osiągnięcia neutralności klimatycznej Polski do roku 2040 oraz kontrola realizacji tej strategii.
Ustawa ta musi być stworzona przy aprobacie środowiska naukowego, maksymalnej transparentności i przy szerokich konsultacjach społecznych.
6. Oczekujemy podjęcia natychmiastowych kroków prowadzących do przeprowadzenia sprawiedliwej transformacji gospodarki w celu redukcji emisji gazów cieplarnianych.
Wymagamy by respektowano prawa i potrzeby wszystkich których dotkną skutki transformacji, szczególnie osób zatrudnionych w sektorach energetyki, rolnictwa, przemysłu i transportu.
za: https://www.facebook.com/FridaysForFuturePL/@@@

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo