Ciekawe tematy z Garwolina

Poseł KO Marta Wcisło interpeluje w sprawie nawierzchni S17

Dodano:
garwolin - Poseł KO Marta Wcisło interpeluje w sprawie nawierzchni S17

Poseł Koalicji Obywatelskiej Marta Wcisło złożyła interpelację do ministra infrastruktury w sprawie nawierzchni S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego. Zdaniem poseł, ale także wielu użytkowników drogi nawierzchnia jest nierówna i niebezpieczna. O problemach na drodze pisaliśmy już na Kurierze Garwolińskim.

„ Kieruję do Pana interpelację poselską w sprawie stanu nawierzchni drogi ekspresowej S17 na odcinku od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego" – pisze poseł Koalicji Obywatelskiej Marta Wcisło.

„Wskazany wyżej odcinek został udostępniony do ruchu w dniu 4 lipca 2019 roku, lecz już stał się przedmiotem licznych skarg jego użytkowników z uwagi na panujące na nim złe warunki jezdne. Na kluczowy problem wyrasta nie tylko w odniesieniu do tego odcinka, ale także innych odcinków drogi S17 oddanych w 2019 roku, użycie przez wykonawcę betonu cementowego zamiast asfaltowego. Ten rodzaj betonu nie wykazuje się elastycznością jak beton asfaltowy, w związku z czym wykonawca w obawie przed jego pękaniem już kilka godzin po ułożeniu nawierzchni dokonuje tzw. nacięć dylatacyjnych, które mają bardzo negatywny wpływ na komfort jazdy. Powstałe w następstwie tych nacięć szczeliny, pomimo ich wypełnienia przez wykonawcę masą termoplastyczną, pozbawiają nawierzchnię dróg równej powierzchni. W konsekwencji każdy z kierowców poruszających się po S17 odczuwa charakterystyczne drgania kół pojazdu, co nie dość, że rozprasza w trakcie jazdy, to przede wszystkim wywołuje u kierowcy uzasadnione obawy co do stanu technicznego pojazdu, a tym samym swojego bezpieczeństwa. Zachodzi uzasadniona obawa, że warunki jezdne na nowo oddanych odcinkach drogi ekspresowej S17 pogorszą się jeszcze bardziej, kiedy zniesione zostanie ograniczenie prędkości ustanowione w związku z tymczasową organizacją ruchu.
Na tle stanu faktycznego podanego w interpelacji zwracam się do Pana Ministra z następującymi pytaniami:
    1. Czy właściwym rozwiązaniem było wykonanie nawierzchni będącego przedmiotem interpelacji odcinka drogi S17 przy zastosowaniu betonu cementowego zamiast asfaltowego?
  

REKLAMA:

2. Jakie przyczyny legły u podstaw wyboru tego właśnie rodzaju nawierzchni do budowy kolejnych odcinków S17?
    3. Czy na będącym przedmiotem interpelacji odcinku drogi S17 były wykonywane pomiary równości nawierzchni, a jeżeli tak, to jakie były ich wyniki?
    4. Czy prawdą jest, że na wcześniej oddanych do użytku odcinkach drogi S17 również wykonanych przy użyciu betonu cementowego przeprowadzano już roboty naprawcze nawierzchni, a jeżeli tak, to kto poniósł koszty wykonania tych robót?

    5. Czy takie roboty naprawcze są przewidziane w odniesieniu do odcinka drogi S17 będącego przedmiotem interpelacji, a jeżeli tak, to kiedy mają być one wykonywane oraz kto poniesie ich koszt?
    6. Czy rozważana jest możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności cywilnej wykonawcy z tytułu wadliwego wykonania przedmiotu umowy oraz, w szczególności, czy umowa ta przewiduje możliwość obciążenia wykonawcy karami umownymi z powyższego tytułu? "- 
pisze w interpelacji poseł Marta Wcisło.

Interpelacja została złożona 26 listopada. Jeszcze nie ma odpowiedzi ministra.
O sprawie pisaliśmy już wcześniej TUTAJ.

Zdjęcia: FB Marty Wcisło, materiał wideo lublin 112.


Odwiedź nas na facebooku

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Brawo !!! (, #IP f909846273) Odpowiedz

Utrzeć nosa nadmuchanym pychą i pogardą lokalnym PiSowcom, którzy zapomnieli przez kogo, dla kogo i po co zostali wybrani. O wadliwej nawierzchni S-17 która jest nierówna ludzie informowali już od stycznia 2019 r. w zamian otrzymali bajki o nowoczesnej technologi rodem z europy zachodniej do której muszą się przyzwyczaić. TA NAWIERZCHNIA JEST NIERÓWNA i żadne bajki tego nie wyprostują. Mniej lansu w blasku fleszy przy przecinaniu wstęg, a więcej pracy i pokory dla obywateli.

droga (, #IP 9e46032063) Odpowiedz

zmień leki.

robert (, #IP ae4ef0718e) Odpowiedz

Problemem nie jest rodzaj nawierzchni ani technologia , tylko nie przestrzeganie procesu technologicznego.

Podziękowania (, #IP 88200adeb5) Odpowiedz

Dziękujemy Pani Poseł za zainteresowanie bezpieczeństwem na S17. Warto również zapytać dlaczego drogi serwisowe pomiędzy miejscowościami po stronie wschodniej (lewej jadąc od Warszawy) np. pomiędzy Puznówką a Trąbkami wykonano tak wąskie (z mijankami), że nie jest możliwe bezpieczne mijanie się pojazdów. Dodatkowo pobocze jest z reguły strome - nie ma gdzie zjechać. Cieszymy się z nowej inwestycji, ale widzimy również, że rozwiązania nie są bezpieczne ani zaprojektowane z myślą o mieszkańcach.

Serwisówka (, #IP 1cc9ba47ec) Odpowiedz

Tu masz rację że są bardzo wąskie i do tego po obu stronach dwu metrowe rowy.wežmy np.przejscie dla zwierzyny przed miętnym z jednej strony jest ok.wejscie w lesie ale z drugiej strony jest serwisówka.to kpina!

obywatel (, #IP 5bedc406d4) Odpowiedz

Brawo, w końcu ktoś się zajął tym problemem i to zgłosił bo nie da się jeździć tą fatalnie wykonana nawierzchnią...

Interpelacja (, #IP 4df6dc28ce) Odpowiedz

Niech Pani Poseł doda jeszcze że wg znaku przed Puznówką do Warszawy mamy 26 km, myślę że to kolejna pomyłka drogowców :) :)

Do kpina (, #IP bc1e1ac295) Odpowiedz

A gdzie nasz poseł .Czy na Nowogrodzkiej nie zrobiono notatki na ten temat i buzia musi byc w ku..ł