Anna Panek urodziła się w 1982 r. w Lublinie. Jej rodzice pochodzą ze wschodniej Lubelszczyzny, z malowniczej nadbużańskiej wioski. Częste podróże tam był dla niej powrotem do miejsca, z którym czuje się związana nie tylko rodzinnie, ale i duchowo. Artystka związana jest także z Nałęczowem, gdzie obecnie mieszka. Tu uczęszczała do szkoły podstawowej, a później do Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. J. Chełmońskiego. Wybierając szkołę artystyczną, kontynuowała rodzinne pasje. Ojciec – grafik, nauczyciel akademicki, komisarz Konkursu Rysunkowego im. M. E. Andriolle-go, mama – kustosz w Muzeum Stefana Żeromskiego, przewodnik i autorka tekstów o historii Nałę-czowa i autorka monografii o Oktawii Żeromskiej.
Anna Panek pierwszy rok studiów spędziła w Łodzi, studiując na Wydziale Grafiki i Malarstwa na ASP im. Wł. Strzemińskiego w pracowni prof. Juliusza Narzyńskiego, malarza inspirujących nadrealistycz-nych pejzaży metafizycznych. Od drugiego roku naukę kontynuowała w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. J. Matejki w pracowni prof. Grzegorza Bednarskiego.
W jego pracowni kładziono nacisk na malarstwo, które jest kultywowaniem tradycji łączenia narracji wychodzącej z obserwacji natury. Wybór pracowni mistrza Bednarskiego był wyborem drogi arty-stycznej, malarskim wgryzaniem się w pozornie skromne tematy martwych natur, aktów, pejzaży. Dyplom ukończenia uczelni uzyskała w 2007 r. W ramach pracy dyplomowej zrealizowała cykl mar-twych natur oraz aneks fotograficzny o świetle i cieniu. W 2008 r. wróciła do Nałęczowa. Tutaj mieszka i pracuje, marzy o niebieskich migdałach, ma pracownię malarską. Bierze udział w plene-rach i sympozjach. Zajmuje się malarstwem oraz rysunkiem. W Białej Podlaskiej w Parku Sztuki w 2019 r. zrealizowała instalację „Źródło Pamięci”. Zajmuje się także grafiką użytkową i projektową.
„Relacje” - wystawa, która będzie prezentowana w Galerii Kotłownia to opowieść o człowieku i jego relacji ze światem, który charakteryzuje poetyka onirycznej wizyjności. Malarstwo oprawione jest w krystaliczny puryzm, przywołujący na myśl figury platońskie, Malarskie porządkowanie krystalizuje się w wyobrażeniu pejzażu, jaskini, geometrycznej przestrzeni, w geście ludzkiej dłoni, w relacji kon-trastu, ciemnym kosmosie, stłumieniu koloru, w barokowym przelśnieniu bieli.
@@@
Drugim biegunem tytułowych "Relacji" jest egzystencja pojawiającego się anonimowego człowieka. Jego anatomiczne niedokładności są celowym zabiegiem kontrastującym z przedstawieniami świata idealnego.
W Galerii Kotłownia artystka pokaże kilka najnowszych obrazów - kompozycji malarskich wykona-nych w technice olejnej, uzupełnionych wcześniej zrealizowanymi szkicami barwnymi na papierze (akwarele).
Wernisaż wystawy odbędzie się 14 sierpnia o godz. 17:00. Wystawa potrwa do 4 września. Galeria jest otwarta od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 15:00. Chęć obejrzenia wystawy trzeba zgłosić w sekretariacie. Możliwe są także oprowadzanie kuratorskie po wcześniejszym umówieniu z Luizą Kondej (tel. 539 914 765).

Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.