Ciekawe tematy z Garwolina

15 kilometrów A2 na wschód od Warszawy oddane do ruchu (wideo)

Dodano:
garwolin - 15 kilometrów A2 na wschód od Warszawy oddane do ruchu (wideo)

W piątek 14 sierpnia po południu kierowcy wjechali na autostradę A2 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. To pozwoliło wyprowadzić ruch tranzytowy ze starej DK2 pomiędzy węzłem Halinów a Mińskiem Mazowieckim i skrócić czas przejazdu. Ponadto, kierowcy mogą również korzystać z dwóch łącznic na węźle Lubelska w ciągu S17 relacji Siedlce - Lublin i Lublin - Siedlce.


Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu
W ramach kontraktu powstała dwujezdniowa autostrada z dwoma pasami ruchu oraz rezerwą pod trzeci pas. Wybudowane zostały drogi lokalne do obsługi ruchu lokalnego. W związku z powstaniem nowego układu komunikacyjnego przebudowano w części istniejące drogi gminne i powiatowe. Zakres robót obejmował również przebudowę infrastruktury kolidującej z autostradą jak i budowę nowej. Autostrada wyposażona została w niezbędne urządzenia ochrony środowiska takie jak ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i płazów oraz zbiorniki retencyjne.
Na odcinku pomiędzy węzłem Halinów a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego, po obu stronach trasy, budowane są jeszcze Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) oraz Obwód Utrzymania Autostrady (OUA), z terminem zakończenia prac w październiku 2020 r.



Kontrakt
W lipcu 2017 r. GDDKiA podpisała umowę z firmą Polaqua na projekt i budowę dwóch odcinków A2: węzeł Lubelska – węzeł Halinów i węzeł Halinów - początek obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Wartość inwestycji (dokumentacja, roboty, wykup gruntów, prace archeologiczne) to prawie 755 mln zł, w tym koszt robót to ok. 538 mln zł. Część z tej kwoty, ok. 329,6 mln zł, to dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Nadzór inwestorski prowadzi konsorcjum firm Drogowa Trasa Średnicowa (lider) oraz MP Mosty (partner).

Kliknij prawym przyciskiem aby powiększyć



REKLAMA:


Jak dojechać do Warszawy od Siedlec
W związku z dalszą budową węzła Lubelska oraz sąsiedniego węzła Warszawa Wschód (Zakręt), na przecięciu przyszłej S17 z obecną DK2, aby dojechać do Warszawy jadąc od strony Siedlec trzeba  zjechać na węźle Halinów na stary przebieg DK2 (oznakowany jako DK92). Wyjazd z Warszawy w kierunku Siedlec poprowadzony został przez DK2 do węzła Halinów i dalej autostradą. Kierowcy chcący z A2 podróżować w kierunku Lublina będą jechać autostradą do węzła Lubelska i łącznicą dostaną się na S17. Jest też możliwy wjazd na A2 od strony Lublina i S17. Pozostałe relacje skrętne na węźle Lubelska pozostaną zamknięte do ukończenia kolejnych odcinków: S17 do węzła Warszawa Wschód oraz S2 stanowiącej Południową Obwodnicę Warszawy. Termin zakończenia prac na S2 do Wału Miedzeszyńskiego to grudzień 2020 roku, a na węźle Lubelska i sąsiednim odcinku Lubelska -Warszawa Wschód (Zakręt) wiosna 2021 r.

A2 od Mińska Mazowieckiego do granicy państwa
5 marca 2020 r. GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę autostrady A2 o długości 12 km pomiędzy węzłami Kałuszyn (Ryczołek) i Groszki. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Z kolei 7 kwietnia zawarty został kontrakt na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka, o długości ok. 12,5 km, od węzła Gręzów do węzła Siedlce Zachód. W przypadku 13-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót.

Trwają przygotowania do realizacji kolejnych etapów autostrady A2 od Siedlec do granicy z Białorusią. Dobiegają końca prace nad koncepcją programową dla odcinków od Siedlec przez Białą Podlaską do granicy państwa, o łącznej długości 95,5 km. Przewidujemy, że dokumentacja będzie gotowa jesienią br. Budowa tych odcinków planowana jest na lata 2022-2025.

Kliknij prawym przyciskiem aby powiększyć


Odwiedź nas na facebooku

Galeria 26

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Tirowiec (, #IP ed5fe56905) Odpowiedz

główne drogi to jeszcze jako tako trochę wyboista te betony ale juz drogi dojazdowe tzw.serwisowe to totalna porażka.wezmy odcinek lipówki-kołbiel jest ok.Ale w drugą stronę do miętnego to koszmar chyba zbrakło im materiału bo zamiast drogi jest ścieżka rowerowa zwana drogą autobusową.PORAŻKA.