KurierGarwoliński.pl

Ciekawe tematy z Garwolina

Szybciej do Krakowa. Od wczoraj otwarty odcinek S7 (wideo)

Dodano:
garwolin - Szybciej do Krakowa. Od wczoraj otwarty odcinek S7 (wideo)

Słomniki odetchną, a kierowcy zyskają pierwszy z odcinków drogi ekspresowej S7 w woj. małopolskim na północ od Krakowa. Od wczoraj bezpiecznie i komfortowo kierowcy ominą miasto Słomniki, skracając swój czas przejazdu. To też ulga dla mieszkańców tego miasta. Będą mogli odetchnąć od codziennych spiętrzeń ruchu, które tworzyły się na DK7, przebiegającej przez środek miasta. Jadąc od Krakowa w kierunku Warszawy na węźle Widoma będzie można zjechać z drogi krajowej nr 7, omijając Słomniki i na

 węźle Szczepanowice wjechać ponownie na DK7. Tak będzie do czasu ukończenia następnych odcinków S7 budowanych w kierunku granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego, czyli S7 Miechów - Szczepanowice i Moczydło - Miechów.




Jaka jest S7 Szczepanowice – Widoma?
To 13,1 km drogi ekspresowej z dwoma jezdniami, a każda ma po dwa pasy ruchu z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Powstały dwa węzły (Szczepanowice i Widoma), dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP-y Widoma) i Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Przebiega ona nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą w Szczepanowicach. Jest najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, mierzącym 681 m na jezdni w kierunku Warszawy i 689 m na jezdni w kierunku Krakowa. Powstała również kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe.

- Z niemal 730 km drogi krajowej nr 7 łączącej Gdańsk z Chyżnem na granicy ze Słowacją, blisko 450 km jest w standardzie drogi ekspresowej. Realizujemy niemal 190 km tej trasy i w tym roku udostępnimy kolejne odcinki -
 podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. - W przygotowaniu mamy niemal 60 km trasy, łącznie z odcinkiem od Rabki Zdrój do granicy ze Słowacją. Szukamy również korytarza przebiegu S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami.

Trochę historii
Budowa drogi rozpoczęła się dwa lata temu. Jednak wcześniej trzeba było uzyskać niezbędne decyzje i wyłonić wykonawcę:
    • 15 stycznia 2015 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej,
    • 8 stycznia 2018 r. - podpisanie umowy na projekt i budowę z firmą Mota-Engil Central Europe,
    • 23 sierpnia 2019 r. - uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Koszt inwestycji wynosi ponad 508 mln zł, a gwarancja jakości 10 lat.

REKLAMA:


Odwiedź nas na facebooku

Galeria 5

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.