KurierGarwoliński.pl

Ciekawe tematy z Garwolina

Problem z budową Wschodniej Obwodnicy Warszawy

Dodano:
garwolin - Problem z budową Wschodniej Obwodnicy Warszawy

Wschodnia Obwodnica Warszawy jest ważna dla mieszkańców powiatu garwolińskiego podróżujących w kierunku północnym czy północnego-wschodu. Niestety realizacja przedsięwzięcia przedłuża się przez postępowania sądowe w zakresie decyzji środowiskowych.


Wschodnia Obwodnica Warszawy – postępowania sądowe

Wschodnią część Warszawskiego Węzła Drogowego stanowi ok. 16 km S17 Drewnica - Ząbki - Warszawa Wschód - Lubelska. Od 22 grudnia 2022r. kierowcy korzystają z 2,5 km trasy głównej od węzła Lubelska do węzła Warszawa Wschód. Pozostałe niecałe 14 km jest na etapie postępowania w sądzie.
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska (GDOŚ) uchylił w całości decyzje Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Białymstoku o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinkach S17 Drewnica - Ząbki (18 lutego 2021 r.) oraz Ząbki - Warszawa Wschód (Zakręt) (15 lutego 2021 r.). Ponadto umorzone zostały postępowania przed RDOŚ w Białymstoku dla obu tych przedsięwzięć.

Decyzje GDOŚ zostały zaskarżone, m.in. przez GDDKiA, do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie. WSA w Warszawie (wyrok z 24 sierpnia 2021 r. dla S17 Ząbki - Warszawa Wschód i z 19 stycznia 2022 r. dla S17 Drewnica - Ząbki) uchylił decyzję GDOŚ. Z wyroku sądu wynika obowiązek merytorycznego rozpatrzenia przez GDOŚ otrzymanych odwołań od decyzji RDOŚ w Białymstoku. Od wyroków WSA w sprawie obu odcinków WOW wpłynęły skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Termin rozpatrzenia skarg kasacyjnych na wyrok WSA miał zostać wskazany przez NSA w I kwartale 2023 r.

Orzeczenie NSA z 7 marca 2023r.
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) orzekł 7 marca w sprawach dotyczących dwóch fragmentów drogi ekspresowej S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o odcinki pomiędzy węzłami Drewnica - Ząbki oraz Ząbki - Warszawa Wschód (Zakręt). Rozprawy odbyły się w zakresie dwóch analogicznych wyroków wydanych przez Wojewódzki Sąd Administracyjny (WSA) dotyczących decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (GDOŚ). Z wyroków NSA wynika obowiązek ponownego rozpatrzenia spraw przez WSA, co oznacza dla GDDKiA dalsze miesiące oczekiwania na kolejny wyrok a co za tym idzie, brak możliwości działania w zakresie realizacji inwestycji. Czekamy na uzasadnienie wyroków.

REKLAMA:


Podjęcie dalszych działań związanych z realizacją WOW będzie możliwe po prawomocnym zakończeniu postępowań, dotyczących decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, przed sądami administracyjnymi.

Ukończenie WWD, wraz z prowadzącymi do niego wszystkimi odcinkami dróg ekspresowych, usprawni ruch tranzytowy i lokalny pomiędzy dzielnicami stolicy.
Pozostały do realizacji odcinek S17 Drewnica – Ząbki – Warszawa Wschód będzie dwujezdniową drogą ekspresową, z trzema pasami ruchu w obu kierunkach. Wyposażoną w urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wjazd na nią z dróg lokalnych będzie się odbywał bezkolizyjnie, poprzez węzły drogowe.

Dotychczas przeprowadzone prace projektowe i decyzja środowiskowa (zaskarżona) wskazały poprowadzenie S17 przez Marki, Ząbki, Zielonkę, Sulejówek oraz Warszawę: dzielnice Wesoła i Rembertów. Przewidziane są węzły: Drewnica, Ząbki Rembertów i Poligon (zjazd techniczny dla wojska).

Jak dojechać nad morze?

Kierowcy mają do dyspozycji 68 kilometrów ringu warszawskiego. Do jego ukończenia brakuje jeszcze niespełna 14 km Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Ukończenie Warszawskiego Węzła Drogowego, wraz z prowadzącymi do niego wszystkimi odcinkami dróg ekspresowych, usprawni ruch tranzytowy i lokalny pomiędzy dzielnicami stolicy.

- Wybudowanie S17 WOW skróciłoby czas dojazdu podróżującym z rejonu Garwolina w stronę północno czy północno-wschodnią Polski. Dużym udogodnieniem jest już użytkowana S17, która kończy się na węźle Warszawa Wschód, ale nie ma dalszego odcinka S17 Warszawa Wschód-Drewnica-Marki. Dlatego kierowcy chcąc dojechać np. nad morze, korzystają z południowej części Warszawskiego Węzła Drogowego (S2) i dalej S8 do DK7 w stronę północną lub też wybierają istniejące drogi alternatywne, nie będące w zarządzie generalnego dyrektora DKiA –
informuje Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.

zdjęcie: GDDKiA


Odwiedź nas na facebooku

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

lewak (, #IP 1a05b46977) Odpowiedz

Tam mieszkają byli dowódcy Układu Warszawskiego i ich rodziny dlatego sądy od lat orzekają zgodnie z interesem komunistów. Pierwszy dziwny wyrok był w 2008 roku. Po prostu KOMUNA

bedok (, #IP d81a0a6268) Odpowiedz

Jak kogoś interesuje ten temat to pod tym linkiem ma wszystko streszczone. https://dradomski.substack.com/p/wschodnia-obwodnica-warszawy-kalendarium Ja kiedyś śledziłem ten temat na Skyscraper ale po kilku latach to się stało bardziej nudne niż brazylijska telenowela.

Wiesio (, #IP eba52b9233) Odpowiedz

A nie można prościej po Polsku napisać o co chodzi??

O co chodzi? (, #IP d81a0a6268) Odpowiedz

Chodzi o to żeby nie dopuścić do powstania tej drogi albo jak najdłużej to odwlekać w czasie. Mieszka tam wiele bardzo wpływowych osób którzy nie chcą mieć blisko swoich domów autostrady i potrafią tak zamącić że ta droga jeszcze długo nie powstanie. Cała reszta to teatrzyk dla ciemnego luda że niby tam środowisko ucierpi a to kilka koślawych sosen na piaskach.

Janusz (, #IP 0106b5dd6c) Odpowiedz

Chodzi o to, że opozycja znowu robi sabotaż.

Opozycja (, #IP b81e0c1f95) Odpowiedz

Sprawa budowy tej drogi ciągnie się od czasów, kiedy to obecnie rządzący byli opozycją, a nawet jeszcze wcześniej - kiedy oni rządzili.