„Jak po paliwo to tylko do PKS Garwolin. Ostatnio miałem wyjazd wcześnie rano, więc tuż przed 22.00 pędziłem aby się zatankować. Moje zdziwienie - stacja paliw pracuje 24h na dobę. Nie chcę dyskutować o słuszności lub jej braku w przypadku tej decyzji. Jak każde przedsięwzięcie gospodarcze musi być przemyślane i oparte o analizę ekonomiczną. Myślałem, że tak było i te działania podejmowane przez Zarząd firmy poprawią rentowność, dzięki czemu wszystkie linie autobusowe zostaną utrzymane a nawet według zapewnień rządu i zapowiedzi starosty na pierwszej sesji będą rozszerzane. Na stronie internetowej PKS Garwolin wyczytałem " PKS w Garwolinie S.A.ZAWIESZA KURSY
@@@
PKS w Garwolinie S.A. informuje, że od dnia 5 sierpnia 2019 r.
zawiesza kursy na trasie :
Garwolin - Pilawa- Garwolin
Garwolin - Miastków Kościelny - Garwolin"
Ot, taki to paradoks. „ - napisał na swoim Facebooku Marek Chciałowski.
Z odpowiedzią pospieszył mu aktualny starosta Mirosław Walicki.
„Były Starosta Pan Marek Chciałowski, raczył na fb wyrazić swoje zaniepokojenie zawieszeniem kursów w PKS.
W mojej ocenie jest ostatnią Osobą, która może krytykować działania, które podejmuje się w celu uratowania transportu publicznego, realizowanego przez PKS. Na koniec kadencji Pana Chciałowskiego PKS znalazły się nad przepaścią. Przez 8 lat Pan Chciałowski oraz Zarząd poprzedniej kadencji nie podjął żadnych działań, które pozwoliłyby podnieść się Przedsiębiorstwu oraz uratować transport publiczny w Powiecie. Teraz dane, które ilustrują spadek połączeń autobusowych w latach 2011-2018 czyli w czasie kiedy Pan Marek Chciałowski był Starostą Powiatu Garwolińskiego.
Drastyczny spadek połączeń i ilości wykonywanych kursów to nie tylko mniejsza dostępność dla Pasażerów ale to także, towarzyszące temu zwiększające się zadłużenie. Poniżej dane dotyczące ilości przejechanych kilometrów przez PKS
2011 - 5 462 375 km
2012 - 4 466 469 km
2013 - 3 886 059 km
2014 - 3 784 017 km
2015 - 3 604 815 km
2016 - 3 234 648 km
2017 - 2 840 568 km
2018 - 2 670 711 km
Jak widzimy w ciągu 8 lat nastąpił ponad 50% spadek połączeń autobusowych, wyrażony w kilometrach. Poniżej wykres, ilustrujący tę sytuację”
Pod wpisami włodarzy na FB rozwinęła się dyskusja, w której mieszkańcy powiatu garwolińskiego wymieniają się spostrzeżeniami na temat funkcjonowania PKS.

Komentarze (0)