reklama

Marketing, a rzeczywistość - firma Avon Garwolin

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Marketing, a rzeczywistość - firma Avon Garwolin - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaAvon Garwolin podejmuje kroki w celu wywiązania się z obietnic marketingowych promowanych przez holding Natura&Co, którego częścią stał się w styczniu 2020 roku. Fabryka, na terenie której pracuje 40 robotów, ponad 1 tys. pracowników, generuje ogromną ilość odpadów, a codziennie obszar ten opuszcza kilka ciężarówek. W jakim stopniu działanie tak dużego zakładu, wpływa na lokalne społeczeństwo i najbliższe środowisko? Odpowiedź na to i inne pytania, uzyskają Państwo w dalszej części artykułu.
reklama

Od stycznia 2020 roku Avon stał się częścią holdingu Natura&Co, w skład którego wchodzi także australijski Aesop, brazylijska Natura oraz brytyjski The Body Shop. Po połączeniu sił, firmy stworzyły czwartą co do wielkości grupę na świecie zajmującą się wyłącznie produkcją i dystrybucją produktów branży beauty. Dla fabryki i centrum dystrybucji w Garwolinie jest to niezwykła szansa na poszerzenie działalności oraz nawiązanie współpracy nad nowymi produktami i projektami. Już teraz spółki Avon Operations Polska i Avon Distribution Polska stanowią jedną z największych i najbardziej efektywnych lokalizacji Avon na świecie.


AVON: Robimy co możemy, aby firma była jak najbardziej ekologiczna
Avon coraz częściej podpisuje się, ale przede wszystkim sam działa na rzecz zmian w swojej organizacji skupiających się na ekologii, recyklingu, czy kwestii nietestowania swoich produktów na zwierzętach. Marka posiada również linię kosmetyków wegańskich, czyli produktów, które w swoim składzie nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego, tylko komponenty roślinne. Deklaracje krążące w świecie mediów, jak najbardziej przekładają się na realia funkcjonowania zakładu w Garwolinie. Avon Garwolin posiada swoją własną oczyszczalnie odpadową, skupiając się na segregacji śmieci, jak również gospodarowaniu ściekami. Wszystkie substancje zapachowe, przechodzą przez specjalne filtry, które zatrzymują wytwarzanie jakichkolwiek nieprzyjemnych woni. Substancje zbędne, dalej nazywane ściekami, na terenie Avon Garwolin przechodzą przez wiele etapów oczyszczania, finalnie stając się wodą. Proces ten kończy się jednak dopiero w miejskiej oczyszczalni ścieków, do której są one kierowane.

- Naszym celem jest, maksymalne ograniczenie wpływu na środowisko – mówi dyrektor fabryki AVON w Garwolinie Piotr Mikołajski. -  Dziś, 97% odpadów, które powstają na terenie naszej fabryki jest przekazywanych do recyklingu lub zamienianych na alternatywną energię. Stale pracujemy nad tym, aby podnosić ten współczynnik i osiągnąć stuprocentową neutralność. Z drugiej strony mamy również odpady płynne, które są u nas w pełni przerabiane. Powstaje z nich praktycznie czysta woda, spełniająca wszelkie standardy środowiskowe, a dodatkowo płynie do miejskiej oczyszczalni i pomaga tam rozcieńczyć odpady, które docierają z miasta. Dzięki temu, pomimo tego, że sami w pełni oczyszczamy swoje odpady płynne, to dodatkowo przyczyniamy się także do pomocy w oczyszczaniu odpadów miejskich. Patrząc w przyszłość, rozważamy bardzo duży projekt kogeneracji, czyli generowania części energii elektrycznej, (która w naszym kraju w większości pochodzi z węgla i jest uznawana za tzw. brudną energię) z gazu ziemnego. Prąd, który jest nam potrzebny w fabryce, chcemy blisko w 30% pozyskiwać z gazu, co pozwoli nam zredukować emisję gazów cieplarnianych o 20%. Stworzyliśmy również dwie koncepcje zainstalowania paneli fotowoltaicznych, ale nadal są to inwestycje w sferze planowania i jesteśmy na etapie dopracowywania szczegółów technicznych. Nieustannie staramy się i nie odpuszczamy! W kwestiach ekologicznych współpracujemy również z profesjonalnymi firmami, które mają ogromną wiedzę i są organizacyjnie przygotowane do wspierania nas w zakresie organizowanych projektów. Jednym z naszych działań jest organizacja na terenie fabryki zbiórki elektrośmieci, w której mogą brać udział nasi pracownicy. W zeszłym roku, nasz rekordzista przekazał około 200 kg takiego sprzętu. Łącznie było to kilka ton elektrośmieci zebranych wspólnie przez nasze koleżanki i kolegów. Pracujemy nad szerokim spectrum rozwiązań dotyczących energii, ale również takimi, które pozwolą nam ograniczyć zużycie wody. Jeszcze wiele wyzwań przed nami, ale robimy co możemy, aby nasza firma była jak najbardziej ekologiczna i przyjazna środowisku - informuje Piotr Mikołajski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie.


Miliony kobiet uzyskało wsparcie

Avon to firma utożsamiana nie tylko z dbaniem o urodę, ale także z działaniami na rzecz kobiet. Wspierają ich niezależność, piękno, a także dbają o ich zdrowie i bezpieczeństwo. Prowadzą i włączają się w liczne kampanie i projekty społeczne, takie jak między innymi „AVON kontra rak piersi”, czy „AVON kontra przemoc”. W mediach pojawiają się kolosalne liczby związane z tymi akcjami: tysiące osób z dofinansowaniem na badania USG, zebrane miliony złotych na ten cel, miliony kobiet uzyskujących wsparcie.

Skonfrontujmy te dane z rzeczywistością i z tym, jakie wsparcie w tym zakresie uzyskują pracownicy oraz lokalne społeczeństwo. - Zapytany o to Piotr Mikołajski odpowiada:  -My jako Avon Garwolin, bardzo mocno wspieramy te kampanie komunikacyjnie i organizacyjnie. Chcemy przede wszystkim uświadamiać kobiety i pomagać w ważnych dla nich kwestiach. Nie tylko tu w Garwolinie, ale w całym kraju i poza nim, bo działamy w tym kontekście globalnie, walczymy o to by kobiety były samoświadome. Wspieramy w ten sposób nie tylko płeć piękną, ale również mężczyzn, którzy na co dzień dzielą życie z kobietami doświadczającymi choroby nowotworu piersi. W głównej mierze nasze kampanie skupiają się na promowaniu większej świadomości dotyczącej bardzo ważnych problemów, takich jak profilaktyka raka piersi czy doświadczanie przemocy. Dla naszych pracownic w Warszawie i Garwolinie wprowadziliśmy „Dzień na U”, czyli dzień, w którym mogą udać się na bezpłatne badania USG piersi. W zeszłym roku lokalnie zorganizowaliśmy akcję, na którą zaprosiliśmy nasze pracownice do przebadania się. Projekt zakończył się ogromnym sukcesem, bo udało się przebadać wiele kobiet. Naszym celem jest rozwinięcie akcji na poziomie globalnym. Lokalnie w związku z naszymi kampaniami organizujemy bieg „Avon kontra przemoc”, którego celem jest okazanie wsparcia osobom doświadczającym przemocy, wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy oraz zwrócenie uwagi na tak ważny społecznie problem. Zebrane fundusze przekazywane są na rzecz Instytutu Psychologii Zdrowia Niebieska Linia, który od wielu lat wspieramy finansowo. W zeszłym roku razem z Fundacją Feminoteka ruszyliśmy z akcją „Avon Kontra Przemoc- Skreśl niepotrzebne” w ramach której uruchomiliśmy pierwszą w Polsce aplikację Avon Alert pomagającą osobom doświadczającym przemocy.

@@@
Avon otwarty na kolorowy świat


We wrześniu tego roku, w mediach ukazał się spot reklamowy „Watch me now” zwracający uwagę na: tolerowanie różnorodności, wiarę w siebie, siłę do osiągania celów, akceptowanie i wspieranie drugiego człowieka. Czy firma oferuje swoim pracownikom warsztaty, szkolenia, webinary skupiające się na rozwoju umiejętności interpersonalnych, sfery psychicznej i społecznej, edukowaniu w kierunku akceptacji odmienności i różnic międzyludzkich?
- To jest bardzo ciekawy i trudny temat, który jest wyzwaniem dla nas wszystkich jako społeczeństwa. Wiele osób na całym świecie nie ma świadomości, że świat jest piękny, właśnie przez to, że jest tak bardzo różnorodny. W swoim życiu miałem okazję mieszkać kilka lat poza Polską, w różnych krajach Unii Europejskiej, gdzie jest dużo większa różnorodność kulturowa, a można zauważyć, że ludzie współistnieją ze sobą mimo różnic jakie ich dzielą. My jako Avon jasno komunikujemy, że wspieramy i szanujemy różnorodność i jesteśmy z tego dumni. Wprowadzamy produkty, które obejmują wszystkie kolory skóry, nasza gama kolorystyczna jest bardzo szeroka, dzięki temu pokazujemy naszą otwartość na świat różnorodny, ciekawy i kolorowy - mówi Piotr Mikołajski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie.


„Staramy się sprostać oczekiwaniom klientów…”

W ofercie w ostatnim czasie pojawiły się suplementy i koktajle pokazujące, że Avon dba nie tylko o aspekt wizualny, ale również o zdrowie i organizm od wewnątrz. W kampaniach czytamy i słyszymy hasła promujące zdrowy styl życia oraz zbilansowaną dietę. Czy firma Avon poprzez swoje codzienne działania, potwierdza hasła swojej kampanii medialnej związanej ze zdrowym stylem życia?
- Linia suplementów i koktajli to jest nowym projektem, powstałym z myślą o dostarczeniu naszym klientom tego, co jest im dziś potrzebne, otwieramy się na naszych klientów, słuchamy tego jakie mają oczekiwania od firmy Avon i staramy się tym oczekiwaniom sprostać - tłumaczy Piotr Mikołajski i dodaje – w Avon Garwolin dbamy o zdrowie nie tylko naszych klientów, ale także współpracowników. Posiadamy w pełni wyposażoną kantynę, która oferuje różnorodne dania do wyboru dla pracowników, każdy może zdecydować w jaki sposób skomponować swój posiłek. Ponadto na terenie fabryki i centrum dystrybucji dostępne są vendingowe automaty, w których można zakupić przekąski. W ostatnim czasie zauważyliśmy, że coraz częściej pracownicy, dbając o tę zbilansowaną dietę, przynoszą sobie z domów gotowe posiłki.

Firma oferuje swoim pracownikom karty MultiSport i zachęca do korzystania z aktywności, które ten program oferuje, dając szeroki wachlarz możliwości, na przykład w kompleksie „Garwolanka”.  W czasie COVID-19 firma również dbała o aktywność swoich pracowników, oferując im możliwość skorzystania online z zajęć jogi. Pracownicy mogą również skorzystać z konsultacji rehabilitantów, fizjoterapeutów, dietetyków w ramach współpracy z firmą Benefit.


Przeciwdziałanie zakażeniom COVID-19 w firmie

W lokalnej społeczności pojawia się coraz więcej przypadków zakażenia koronawirusem. Firma Avon gromadzi na swoim terenie wielu pracowników. O tym jak się chroni przed potencjalnym zarażeniem i rozprzestrzenieniem wirusa w firmie, wypowiada się Piotr Mikołajski:
- Na wejściu do fabryki każdy ma mierzoną temperaturę, już to pozwala nam na wstępie ograniczyć zagrożenie. Od początku pojawienia się wirusa, uczymy się jak powinniśmy działać przede wszystkim prewencyjnie w tej wymagającej sytuacji. W każdym pomieszczeniu dostępne są żele antybakteryjne, zapewniliśmy naszym współpracownikom maseczki ochronne, a także wprowadziliśmy większą liczbę autobusów dla pracowników dojeżdżających transportem zakładowym, aby zapewnić im większy komfort i by nie siedzieli blisko siebie. Na każdym kroku stawiamy także na systematyczną i dokładną dezynfekcję. Bardzo duży nacisk kładziemy na aspekt edukacyjno-informacyjny. Cały czas wdrażamy nowe działania, aby jak najlepiej uchronić pracowników. Zdarzyło się w firmie kilka przypadków zakażenia wirusem naszego pracownika lub członka jego rodziny i w takim przypadku ten aspekt informacyjny był ważny, bo taka osoba kontaktowała się z nami i po prostu nie przychodziła w najbliższym czasie do pracy. Korzystamy z pomocy i rozwiązań sanepidu, ale też kontaktujemy się z innymi firmami w naszej okolicy i dzielimy się informacjami, dobrymi praktykami i wspólnie wymieniamy się doświadczeniami, aby jak najbardziej ograniczyć możliwość zakażeń.

Misją Avon od ponad 130 lat jest wspieranie kobiet i utwierdzanie ich w przekonaniu, że są wspaniałe takimi, jakimi są. Firma pomaga im w wyrażaniu siebie, w rozwijaniu swoich kompetencji oraz w drodze do spełnienia zawodowego. Avon troszczy się również o zdrowie i bezpieczeństwo kobiet, realizując wartościowe kampanie społeczne.

Avon Operations Polska to największa i jednocześnie najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka Avon na świecie. Innowacyjny kompleks produkcyjny zlokalizowany w Garwolinie, pomimo swojej wielkości i funkcjonalności, jak najbardziej spełnia swoje założenia i broni wizerunku, który kreuje na swój temat w świecie mediów, nie wpływając w negatywny sposób na środowisko, ani społeczeństwo w którym się rozwija.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
logo