Warto zaznaczyć, że budowa dwóch torów między Otwockiem a Pilawą, której elementem jest nowy wiadukt, przyniesie wzrost przepustowości linii, a co za tym idzie możliwość uruchomienia większej liczby pociągów regionalnych i dalekobieżnych.
Nowa konstrukcja jest o blisko metr wyższa od poprzedniej. Dzięki temu pod wiaduktem przejadą pojazdy o wysokości do 4,6 m. Na wiadukcie ułożono już nowe szyny, podkłady, zamontowano sieć trakcyjną i nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W efekcie od sierpnia br. pociągi kursują po jednym torze. Od grudnia pojadą już po dwóch torach. Po zakończeniu wszystkich prac będą mogły kursować z prędkością 160 km/h (przed modernizacją jechały 80-100 km/h).
@@@
W związku z szerokim zakresem prac przy wiadukcie w Pilawie niezbędne było wstrzymanie ruchu samochodowego pod obiektem. Do wykonania pozostały ostatnie prace tj. budowa systemu odwodnienia oraz remont nawierzchni asfaltowej. Efektem będzie dodatkowe usprawnienie ruchu drogowego w Pilawie, Puznówce i Jaźwinach. Wykonawca planuje zakończyć roboty do końca tego roku.
Do czasu otwarcia drogi pod wiaduktem, kierowcy korzystają z wyremontowanego przejazdu kolejowo-drogowego Al. Wyzwolenia w Pilawie. W ramach modernizacji trasy Warszawa – Lublin na przejeździe wymieniono tory. Ułożono też nową nawierzchnię bitumiczną, która zapewnia lepszy przejazd kierowcom. Większe bezpieczeństwo zapewniają zamontowane nowe urządzenia sterowania.
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.