Warto zaznaczyć, że budowa dwóch torów między Otwockiem a Pilawą, której elementem jest nowy wiadukt, przyniesie wzrost przepustowości linii, a co za tym idzie możliwość uruchomienia większej liczby pociągów regionalnych i dalekobieżnych.
Nowa konstrukcja jest o blisko metr wyższa od poprzedniej. Dzięki temu pod wiaduktem przejadą pojazdy o wysokości do 4,6 m. Na wiadukcie ułożono już nowe szyny, podkłady, zamontowano sieć trakcyjną i nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W efekcie od sierpnia br. pociągi kursują po jednym torze. Od grudnia pojadą już po dwóch torach. Po zakończeniu wszystkich prac będą mogły kursować z prędkością 160 km/h (przed modernizacją jechały 80-100 km/h).
@@@
W związku z szerokim zakresem prac przy wiadukcie w Pilawie niezbędne było wstrzymanie ruchu samochodowego pod obiektem. Do wykonania pozostały ostatnie prace tj. budowa systemu odwodnienia oraz remont nawierzchni asfaltowej. Efektem będzie dodatkowe usprawnienie ruchu drogowego w Pilawie, Puznówce i Jaźwinach. Wykonawca planuje zakończyć roboty do końca tego roku.
Do czasu otwarcia drogi pod wiaduktem, kierowcy korzystają z wyremontowanego przejazdu kolejowo-drogowego Al. Wyzwolenia w Pilawie. W ramach modernizacji trasy Warszawa – Lublin na przejeździe wymieniono tory. Ułożono też nową nawierzchnię bitumiczną, która zapewnia lepszy przejazd kierowcom. Większe bezpieczeństwo zapewniają zamontowane nowe urządzenia sterowania.


Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.