reklama

Prezes Polargos Piotr Rak: Stawiamy na innowacyjne rozwiązania

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Prezes Polargos Piotr Rak: Stawiamy na innowacyjne rozwiązania - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Garwolina- Stawiamy na mechanizację i automatyzację, a jednocześnie cały czas w naszym procesie produkcyjnym jest też duża przestrzeń dla człowieka. Po pierwsze ktoś te nowe maszyny musi obsługiwać, a poza tym rozwijając firmę tworzą się nowe procesy i nowe czynności do wykonania, które często trudno zastąpić od razu maszynami. A więc praca rąk ludzkich jest u nas cały czas bardzo potrzebna - mówi prezes Polargos Piotr Rak w wywiadzie, który możecie Państwo przeczytać na naszej stronie.
reklama


Co według Pana jest najważniejsze w przypadku prowadzenia dużego przedsiębiorstwa?
Stawiamy na innowacyjność. Jeśli nasze produkty będą nowatorskie, nieszablonowe, to klient na pewno zwróci na nas uwagę, będziemy pierwsi w wielu rozwiązaniach, co da nam przewagę nad konkurencją. Tak działamy od wielu lat. Następnie warto stawiać na efektywność by wypracowaną przewagę utrzymać i powiększać, osiągając satysfakcjonujący zysk.

Jak poradziliście sobie w czasie kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19? Na jakie rozwiązania techniczne postawiliście? A może ten kryzys nie dotknął waszej branży?
Kryzys dotknął nas mocno w pierwszej fali pandemii, przez okres około 1-2 miesięcy nasze zamówienia znacznie zmalały, przez co musieliśmy zmniejszać wymiar czasu pracy naszym pracownikom. Jednak po tym czasie wszystko się odwróciło i ilość zamówień wróciła do normy, a nawet w ostatnich miesiącach znacznie wzrosła, na tyle, że brakuje nam rąk do pracy by podołać oczekiwaniom naszych klientów. W okresie największego lockdownu zastosowaliśmy sugerowane i sprawdzone rozwiązania takie jak m.in.: praca zdalna pracowników biurowych, wiele dystrybutorów do dezynfekcji, nie zazębiające się zmiany produkcyjne by redukować liczbę osób przebywających na raz w zakładzie produkcyjnym.

Jaka jest recepta na to, aby w dobie pandemii, firma dalej prężnie się rozwijała?
Na szczęście naszej branży kryzys pandemii nie dotknął tak mocno jak innych. Z racji, że montaż ogrodzeń odbywa się na powietrzu – wiele osób decydowało się na takie inwestycje właśnie w okresie pandemii. Oprócz okresu pierwszej fali pandemii, notujemy wzrosty sprzedaży naszych produktów.

Obecny rynek pracy różni się nieco od tego sprzed paru lat. Wiele firm coraz częściej staje frontem do pracownika, gwarantując mu wykonywanie swoich obowiązków z satysfakcją. Jak to wygląda u Was?
Niewątpliwie obserwujemy w Polsce tzw. „rynek pracownika”, my również to odczuwamy i reagujemy na to podejmowanymi działaniami zarówno wewnątrz firmy, jak i zwiększając zasięg działań rekrutacyjnych w terenie. Staramy się ustawicznie poprawiać warunki pracy, które z samej swej natury (produkcja metalowa) są dość wymagające. Pracujemy także nad coraz lepszym wdrażaniem nowych pracowników. W czasie pandemii wprowadziliśmy też dla pracowników możliwość dołączenia do prywatnej opieki medycznej. Podejmowane są też inicjatywy angażujące pracowników poza zakładem, np. wspólny wyjazd na mecz.
@@@
Jakie korzyści, oprócz zdobycia doświadczenia, zyskuje Wasz pracownik?
Na większości stanowisk nowy pracownik przejdzie szkolenia przygotowujące do pracy, a następnie w ramach dalszej współpracy może być wysłany na kursy zewnętrzne poszerzające jego kwalifikacje, np. kurs spawalniczy, na wózki widłowe, lub z programowania zaawansowanych maszyn. Pracownik ma również możliwość uczestnictwa w motywacyjnych programach pracowniczych np. poprzez zgłaszanie usprawnień w zakładzie pracy, za co może otrzymać nagrodę. Wspomniana wcześniej opieka medyczna czy też dołączenie do grupowego ubezpieczenia na życie na preferencyjnych warunkach finansowych są dodatkowymi benefitami. Ale przede wszystkim obecni pracownicy cenią sobie przyjazną atmosferę pracy u nas, możliwość zmierzenia się z nowymi wyzwaniami w ciekawym zespole ludzi. Są też świadomi że pracują w dynamicznie rozwijającej się polskiej firmie o zasięgu międzynarodowym.

Jak dużym przedsiębiorstwem jesteście na dziś?

Zatrudniamy blisko 250 osób, jednak cały czas się rozwijamy i prowadzimy proces rekrutacji. Szukamy pracowników zarówno z doświadczeniem jak i bez niego, gdyż nasza firma zapewnia szereg szkoleń i materiałów dla nowych pracowników.

W jakim kierunku zmierza firma? Na co stawia firma: na mechanizacje czy jednak nadal ceniona jest praca rąk ludzkich? Dlaczego?
Stawiamy na mechanizację i automatyzację, a jednocześnie cały czas w naszym procesie produkcyjnym jest też duża przestrzeń dla człowieka. Po pierwsze ktoś te nowe maszyny musi obsługiwać, a poza tym rozwijając firmę tworzą się nowe procesy i nowe czynności do wykonania, które często trudno zastąpić od razu maszynami. A więc praca rąk ludzkich jest u nas cały czas bardzo potrzebna.

Firma znana jest z wielu akcji społecznych. W jakich, w ostatnim czasie, akcjach pomocy innym braliście udział? Czy był to tylko powiat garwoliński czy także rozszerzacie swoją pomoc?
W ostatnim okresie byliśmy zaangażowani w kilka tego typu inicjatyw. Największym przedsięwzięciem był zakup pompy dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Miastkowie Starym. było też kilka mniejszych akcji, jak wykonanie dla gminy Miastków Kościelny dużego, metalowego pojemnika w kształcie serca do zbierania nakrętek plastikowych, zakup ekspresu do kawy dla ratowników medycznych w Garwolinie, oraz wygrodziliśmy panelami szatnię w budynku straży pożarnej w Garwolinie. Zapewniliśmy też wsparcie finansowe corocznego Memoriału Kolarskiego im. Piotra Ekierta.
W najbliższym czasie planujemy kolejne akcje oraz wejście na inne powiaty.

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
logo