Innowacja pedagogiczna „Ugotowani” w PSP nr 5 w Garwolinie, w ramach konkursu Nowej Ery opracowana została z myślą o propagowaniu zdrowych nawyków żywieniowych wśród dzieci w wieku szkolnym, a także zachęcania ich do poznawania nowych smaków. Celem innowacji jest ukazanie dzieciom, że zdrowe nie znaczy nudne, że zdrowe znaczy smaczne. W ramach działań dzieci uczestniczą w zajęciach kulinarnych, a także biorą udział w zajęciach edukacyjnych na temat zasad zdrowego odżywiania, kulturalnego zachowania się przy stole, bezpiecznego użytkowania sprzętów kuchennych. Uczniowie zdobywają nowe doświadczenia za pomocą zmysłu smaku, zapachu i dotyku. Mają okazję zgodnie współdziałać z innymi, zdobywać umiejętności przydatne w codziennym życiu i osiągać sukcesy kulinarne.
Plan działania
Zajęcia kulinarne są prowadzone w szkole pod nadzorem i z pomocą nauczycieli. Dzieci uczestniczą w zajęciach edukacyjnych na temat: zasad zdrowego odżywiania, savoir vivre przy stole, zasad nakrywania do stołu, rozpoznawania podstawowych produktów po wyglądzie, smaku i zapachu, umiejętność odczytywania przepisów obrazkowych, zasad bezpiecznego użytkowania sprzętów kuchennych. Są spotkania z ekspertami - dietetyk/intendent. Współpraca z rodzicami ·konkurs kulinarny „Masterchef z mamą i tatą.”. Wycieczki i wyjścia: warsztaty z pieczenia pizzy - pizzeria Diavola, wypiekanie bułeczek - piekarnia Mianowscy, wizyta w sklepie ze zdrową żywnością, oraz w warzywniaku. Podczas działań kulinarnych dzieci przygotowują: sałatki; surówki, soki, koktajle, pieczywo, kolorowe kanapki, pasty, desery, przystawki, słodkie wypieki, zapiekanki, pizze, kulinarne fantazje.
Miejsce i czas realizacji
Program realizowany jest października 2023 roku do czerwca 2024 roku w klasach 1 d i 3 b. Zajęcia odbywają się w każdej grupie raz w miesiącu przy współpracy lokalnych instytucji tj. piekarnia, pizzeria oraz przy współpracy nauczycieli ze Szkoły nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Garwolinie.
Korzyści dla uczniów
Udział w zajęciach pozwala dzieciom rozwinąć zainteresowania kulinarne, uczy ich organizacji pracy w kuchni, samodzielności i umiejętności samoobsługowych, wdrażania zasad kulturalnego zachowania się przy stole. Dzieci mają możliwość samodzielnego działania kulinarnego, a także czerpania radości ze wspólnego przygotowywania posiłków, zdobywania nowych doświadczeń za pomocą zmysłu smaku, zapachu i dotyku, kształcenia wyobraźni twórczej, pomysłowości, płynności ruchów, rozwijania poczucia kompozycji kolorystycznej.
Po zakończeniu projektu, za zdobyty grant, nauczycieli chciałyby zaprosić dzieci do prawdziwej restauracji na uroczysty obiad.
Głosować na projekt Piątki można TUTAJ.@@@
Komentarze (0)