reklama
reklama

Jaki mają wpływ ekrany na rozwój mowy u dzieci?

Opublikowano:
Autor:

Jaki mają wpływ ekrany na rozwój mowy u dzieci? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z GarwolinaWedług najnowszych badań dziecko do ukończenia pierwszego roku życia nie powinno odwiedzać centr handlowych - taką informacją podzieliła się z rodzicami neurologopeda z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Garwolinie.
reklama

Wczoraj w przedszkolu w Trojanowie odbyło się spotkanie z neurologopedą z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Garwolinie. Tematem spotkania był wpływ ekranów na rozwój mowy u dzieci. Neurologopeda podała, że w chwili narodzin dziecko ma 25% dorosłego mózgu, a w wieku 3 lat osiąga 90% jego końcowej struktury.

- Nie chodzi o liczbę komórek mózgowych, bo tych w chwili narodzin jest więcej, niż człowiek kiedykolwiek będzie potrzebował, ale o efektywne ich wykorzystanie - mówiła Aleksandra Magdziak-Wiśniewska.

W pierwszych trzech latach intensywnie rozwija się szczególnie prawa półkula mózgu, która odpowiada za postawę ciała, chód i równowagę i większość naszych nieświadomych ruchów. To ona odpowiada za komunikację niewerbalną. Lewa półkula odpowida za mówienie, pisanie, analizowanie i logiczne myślenie.

Podczas spotkania uczestnicy otrzymali listę zasad odpowiedzialnego używania mediów cyfrowych.
Z tej listy wynika, że dzieci do 2 roku życia nie powinny w ogóle korzystać z żadnych urządzeń ekranowych, dzieci do 5 roku życia mogą spędzać maksymalnie 1 godzinę dziennie przed ekranem, a w wieku 6-12 lat to maksymalnie 2 godziny dziennie.@@@

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama