Konkurs plastyczno-techniczny "Wiosenny pejzaż" ukazany za pomocą figur geometrycznych był zorganizowany dla przedszkoli z gminy Sobolew przez szkołę podstawową w Anielowie. Przeprowadzony został w dwóch kategoriach wiekowych 3-4 latków i 5-6 latków.
- Wpłynęły do nas 82 prace, czyli był duży odzew ze wszystkich gminnych przedszkoli. Prace były różnorodne. Widzieliśmy dużą kreatywność, pomysłowość, samodzielność i zaangażowanie u dzieci. Komisja miała nie lada wyzwanie żeby wyłonić zwycięzców. Ale udało się - mówi nam Anna Wałachowska koordynatorka projektu Praktyczny Wymiar Geometrii, w ramach którego odbył się konkurs.
Wręczenie nagród odbyło się w środę 29 maja.
- Projekt prowadzony jest przez mFundację i dostaliśmy dotację na ten cel - dodaje.
Laureaci konkursu "Wiosenny pejzaż, ukazany za pomocą figur geometrycznych" organizowany w ramach projektu Praktyczny Wymiar Geometrii:
Kategoria wiekowa 3-4 latki:
I miejsce - Nadia Szwed - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach
II miejsce - Kornel Poświata - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach
III miejsce - Agata Gajownik - Publiczne Przedszkole Jaś i Małgosia w Sobolewie
Wyróżnienie - Mikołaj Pięta - Publiczna Szkoła Podstawowa w Anielowie
Wyróżnienie - Gabriela Kocielnik - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach
Kategoria wiekowa 5-6 latki:
I miejsce - Weronika Skwarek - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach
II miejsce - Krzysztof Dźwigałowski - Publiczne Przedszkole Jaś i Małgosia w Sobolewie
III miejsce - Marcelina Osiak - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gończycach
Wyróżnienie - Lena Gajdzińska - Publiczna Szkoła Podstawowa w Anielowie
Wyróżnienie - Piotr Dziubak - Publiczna Szkoła Podstawowa w Sokole
Koordynatorka projektu Praktyczny Wymiar Geometrii Anna Wałachowska wyjaśnia:
Założeniem projektu jest przeniesienie zdobywania wiadomości i umiejętności z zakresu geometrii poza ściany sali przedszkolnej. Geometria jest wszędzie, mimo że dzieci spotykają się na co dzień z wieloma kształtami nie potrafią ich nazwać. Celem naszych działań jest uświadomienie dzieciom, że figury są wokół nas. Należy tylko stać się bacznym obserwatorem, aby je dostrzec. Podczas zajęć rozpoznawaliśmy je i nazywaliśmy.
Projekt realizujemy m.in. poprzez organizację zajęć na łonie natury poza salą przedszkolną (wyjścia do lasu, na łąkę, na plac zabaw), gdzie za pomocą lup szukamy kształtów porównując je do figur. Łączymy ekologię z geometrią poprzez tworzenie różnych wytworów ze zużytych materiałów. Włączymy rodziców do kształtowania świadomości geometrycznej u dzieci poprzez warsztaty kulinarne i garncarskie, eksperymenty (kryształki).
Przeprowadziliśmy już gminny konkurs plastyczno-techniczny "Wiosenny pejzaż" ukazany za pomocą figur geometrycznych.

@@@
Komentarze (0)