Spotkanie z pracownikami jednostek samorządowych poprowadzili eksperci z Kancelarii Wyrzykowscy, którzy przekazali ogrom praktycznej wiedzy i pokazali, jak przygotować się na nadchodzące zmiany.
Uczestnikom forum przybliżono zasady działania Krajowego Systemu e-Faktur i udzielano odpowiedzieli na pytania dotyczące jego praktycznego zastosowania w kontekście specyfiki pracy samorządu. Spotkanie było ważnym krokiem w przygotowaniu się do nadchodzących zmian legislacyjnych i technicznych, które czekają jednostki publiczne w związku z obowiązkowym wdrożeniem KSeF.
Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) obejmie firmy w trzech etapach: od 1 lutego 2026 r. dla największych podatników (obrót powyżej 200 mln zł rocznie) i od 1 kwietnia 2026 r. dla wszystkich pozostałych przedsiębiorców, z wyjątkiem mikroprzedsiębiorców z miesięczną sprzedażą poniżej 10 tys. zł. Dla tej ostatniej grupy obowiązek stosowania KSeF wejdzie w życie od 1 stycznia 2027 r.. KSeF to centralny system państwowy do wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych, oferujący korzyści takie jak szybsze zwroty VAT, automatyzację procesów, archiwizację faktur oraz większą transparentność obiegu dokumentów.
fot. Gmina Borowie
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.