Burmistrz Garwolina Marzena Świeczak zaznacza, że realizacja obwodnicy Garwolina w ciągu DK76 została odrzucona wyniku wewnętrznej procedury przeprowadzonej przez GDDKiA.
- Program budowy 100 obwodnic określa priorytety inwestycyjne w zakresie dróg krajowych. Lista zadań została ustalona w głównej mierze przez GDDKiA w oparciu o dane, którymi dysponowała, t.j. natężenie ruchu, w tym ruchu ciężkiego, stan zaawansowania prac przygotowawczych, stan bezpieczeństwa ruchu liczony poziomem wypadkowości oraz konieczność zachowania zrównoważonego rozwoju wewnątrz kraju i poprawę dostępności połączeń z państwami sąsiednimi – wyjaśnia burmistrz miasta Garwolina Marzena Świeczak.
Jest jeszcze szansa na tę inwestycję w ramach aktualnego naboru, ale warunek jest jeden – GDDKiA musi zaoszczędzić na innych zadaniach.
- W załączniku nr 2 do rządowego „Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030”, wyszczególniającym listę zadań inwestycyjnych możliwych do realizacji w ramach programu, pod pozycją nr 20 znajduje się obwodnica Garwolina w ciągu drogi krajowej nr 76 na długości 3 km. Zgodnie z zapisami Programu zadania z tej listy mogą być realizowane w przypadku, gdy powstaną oszczędności przetargowe oraz na skutek rozliczania zadań drogowych oddanych do ruchu i ujętych na liście 100 obwodnic. Jak czytamy w Programie: „Kolejność zadań na liście w załączniku nr 2, nie wskazuje na kolejność kierowania zadań do realizacji przez ministra właściwego do spraw transportu w sytuacji pojawienia się wolnych środków”. Wszystkie zadania wymienione w Programie realizowane mają być przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, który pełni funkcję zarządcy dróg krajowych – mówi włodarz miasta.
@@@
- Mam nadzieję, że warszawski oddział GDDKiA po przeanalizowaniu danych dotyczących natężenia ruchu (w tym ruchu ciężkiego) oraz danych o wypadkowości odzwierciedlających stan bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 76 w Garwolinie wznowi prace dokumentacyjne zmierzające do budowy tej potrzebnej miastu obwodnicy – dodaje Marzena Świeczak.
Włodarz zwraca na jeszcze jeden ważny problem – niebezpieczne skrzyżowanie DK76 z ul. Stawki i Spacerową.
- W celu poprawy bezpieczeństwa w ciągu drogi krajowej nr 76, występowaliśmy też do GDDKiA o przeanalizowanie możliwości przebudowy, bądź zainstalowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu tej drogi z ul Stawki i Spacerową - informuje Marzena Świeczak.
O niebezpiecznym skrzyżowaniu DK 76 z ul. Stawki i Spacerową pisaliśmy kilka razy, głównie przy okazji wypadków. W 2017r. radni miasta Garwolin sygnalizowali problem GDDKiA i proponowali konkretne rozwiązania. Wówczas GDDKiA przedstawiła własną propozycję, po czym dodała, że pomysłu nie zrealizuje, bo… nie ma na niego pieniędzy (więcej TUTAJ). Czy tym razem coś się zmieni? Miejmy nadzieję, bo skrzyżowanie DK76 z ul. Stawki i Spacerową jest bardzo niebezpieczne.
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.