KurierGarwoliński.pl

bedok styczen 2020

Wiadomości z Garwolina

Burmistrz miasta Garwolin o bezpieczeństwie na DK76

Dodano:
garwolin - Burmistrz miasta Garwolin o bezpieczeństwie na DK76

Burmistrz Garwolina Marzena Świeczak odniosła się do rządowego programu 100 obwodnic, w którym niestety nie znalazło się miasto Garwolin (obwodnica w ciągu DK76). Przy okazji włodarz poinformowała, że zwróciła się do GDDKiA z prośbą o przeanalizowanie możliwości przebudowy, bądź zainstalowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu DK76 z ul. Stawki i Spacerową, gdzie dochodzi do kolizji i wypadków.

Burmistrz Garwolina Marzena Świeczak zaznacza, że realizacja obwodnicy Garwolina w ciągu DK76 została odrzucona wyniku wewnętrznej procedury przeprowadzonej przez GDDKiA.
- Program budowy 100 obwodnic określa priorytety inwestycyjne w zakresie dróg krajowych. Lista zadań została ustalona w głównej mierze przez GDDKiA w oparciu o dane, którymi dysponowała, t.j. natężenie ruchu, w tym ruchu ciężkiego, stan zaawansowania prac przygotowawczych, stan bezpieczeństwa ruchu liczony poziomem wypadkowości oraz konieczność zachowania zrównoważonego rozwoju wewnątrz kraju i poprawę dostępności połączeń z państwami sąsiednimi – wyjaśnia burmistrz miasta Garwolina Marzena Świeczak.

Jest jeszcze szansa na tę inwestycję w ramach aktualnego naboru, ale warunek jest jeden – GDDKiA musi zaoszczędzić na innych zadaniach.
- W załączniku nr 2 do rządowego „Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030”, wyszczególniającym listę zadań inwestycyjnych możliwych do realizacji w ramach programu, pod pozycją nr 20 znajduje się obwodnica Garwolina w ciągu drogi krajowej nr 76 na długości 3 km. Zgodnie z zapisami Programu zadania z tej listy mogą być realizowane w przypadku, gdy powstaną oszczędności przetargowe oraz na skutek rozliczania zadań drogowych oddanych do ruchu i ujętych na liście 100 obwodnic. Jak czytamy w Programie: „Kolejność zadań na liście w załączniku nr 2, nie wskazuje na kolejność kierowania zadań do realizacji przez ministra właściwego do spraw transportu w sytuacji pojawienia się wolnych środków”. Wszystkie zadania wymienione w Programie realizowane mają być przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, który pełni funkcję zarządcy dróg krajowych – mówi włodarz miasta.

REKLAMA:


- Mam nadzieję, że warszawski oddział GDDKiA po przeanalizowaniu danych dotyczących natężenia ruchu (w tym ruchu ciężkiego) oraz danych o wypadkowości odzwierciedlających stan bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 76 w Garwolinie wznowi prace dokumentacyjne zmierzające do budowy tej potrzebnej miastu obwodnicy – dodaje Marzena Świeczak.

Włodarz zwraca na jeszcze jeden ważny problem – niebezpieczne skrzyżowanie DK76 z ul. Stawki i Spacerową.
- W celu poprawy bezpieczeństwa w ciągu drogi krajowej nr 76, występowaliśmy też do GDDKiA o przeanalizowanie możliwości przebudowy, bądź zainstalowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu tej drogi z ul Stawki i Spacerową - informuje Marzena Świeczak.

O niebezpiecznym skrzyżowaniu DK 76 z ul. Stawki i Spacerową pisaliśmy kilka razy, głównie przy okazji wypadków. W 2017r. radni miasta Garwolin sygnalizowali problem GDDKiA i proponowali konkretne rozwiązania. Wówczas GDDKiA przedstawiła własną propozycję, po czym dodała, że pomysłu nie zrealizuje, bo… nie ma na niego pieniędzy (więcej TUTAJ). Czy tym razem coś się zmieni? Miejmy nadzieję, bo skrzyżowanie DK76 z ul. Stawki i Spacerową jest bardzo niebezpieczne.


Odwiedź nas na facebooku

Waszym zdaniem

Redakcja serwisu "Kurier Garwoliński" nie odpowiada za żadne działania Czytelników niezgodne z prawem lub regulaminem, w szczególności za treści zamieszczone w formie komentarzy. Jednocześnie w razie konieczności zastrzega sobie prawo do ich usunięcia, jeśli uznane zostaną za niezgodne z prawem lub regulaminem, a także w sytuacji, gdy uzna to za stosowne.

Bycie lalką BARBIE to piękna rzecz, ale to nie wystarcza pełnić funkcje burmistrza miasta Garwolin (, #IP 457cbb2a19) Odpowiedz

Gdyby tak do urody Barbie dodać skuteczność w działaniu programu 100 obwodnic głęboko wierzę, Garwolin znalazłby się na takiej liście. Chodzącym przykładem jest pan Woźniak, który także zreferował decyzję GDDKiA. Z praktyki i zainteresowania pana posła Woźniaka wiemy jaki z niego działacz społeczny - ROZRYWKOWY POSEŁ LEŃ!

priorytety władz Garwolina (, #IP 8837634145) Odpowiedz

żarciowozy,saturatory,bajoro(zbiornik retencyjny do którego trzeba pompować wodę dla picu)

nie dla picu (, #IP d81a0a6268) Odpowiedz

tylko żeby trawa w rzece lepiej rosła i pompy nie zardzewiały .

na temat Bajora (, #IP 520337d8f5) Odpowiedz

a panowania Klaudiusza zdarzyło się -nie pamiętam roku - że wczesną wiosną Tybr zebrał tyle aquae, że wystąpił z brzegów i zalał regio Romy zwane Zatybrze.Potem mówiono, że to z powodu zaniedbania administratora tamy na Tybrze, który to nie upuścił w obliczu zagrożenia dostatecznej ilości aquae, żeby uniknąć tragedii . Ale prawda jest taka, że to obywatele Zatybrza mieszkający na wschodzie regio, rozebrali starożytną groblę - chroniącą przed takimi sprawami - żeby powiększyć swe latyfundia.Klaudiusz tedy postanowił, że zbuduje Bajoro, które zabezpieczy regio Zatybrze na południowym brzegu Tybru oraz bulwary po drugiej stronie flumen, kosztowało to 11 000 000 sestercji. Ale że najął szalonego architectusa, który tak to zrobił, że dno Bajora stało wyżej o dwa łokcie od poziomu aquae Tybru, tedy żeby nie stracić twarzy - bo jak to Bajoro gdzie nie ma aquae - musiał pomyśleć jak ową aquae tam dostarczyć. 300 niewolników byłoby za mało żeby kubłami aquae z Tybru nosić. Zakupił więc piekielne machiny zwane aquapompa, co by aqua z Tybru dostarczały, niestety żeby owe machiny działały niezbędna jest pewna ciecz znana tylko alchemistae, zwana petroleum, sumptus per mensis to 30 000 sestercji, do nadzoru nad machinami wyznaczył szacownego Saganusa. Wracając do meritum nasza Serenissime Princeps postanowiła kontynuować opera i zbudować trakt wokół Bajora zwany Via Circa Bajoro całkowity koszt 3 505 521,40 sestercji. Przyznana kwota dotacji to 2 103 312,84 sestercji. Obywatele Romy będą mogli wyruszyć swoimi lektykami nad Bajoro i podziwiać owo dzieło. Klaudiusz TM Serenissime Princeps MS

Majka (, #IP fe35104531) Odpowiedz

Kurowska juz by dawno zalatwila dobrze niech peownia garwolinska stoi w korkach

Ludzie, ale syf w powietrzu w całym Grajdole... (, #IP b0e7000d3d) Odpowiedz

Jak można tym oddychać? Jak możecie tutaj żyć? Ale syf..... czy Burmistrz nie widzi tego? Dlaczego nic z tym nie robicie?

Czytając artykuł w pewnym momencie dostałam mdłości. (, #IP 4f59529d53) Odpowiedz

Powodem jest ciąg bzdur i mijania się z prawdą by wytłumaczyć mieszkańcom na swoją obronę postanowienia GDDKiA przez panią burmistrz Garwolina Marzenę Świeczak. Dla przykładu podam dla tych obywateli, którzy nie wiedzą, że już krocie lat temu pan radny Nowicki doprowadził do sygnalizacji świetlnej skrzyżowania ul. Wiejskiej z ul. Aleja Legionów i można było?! Sprawa ronda ul. Polnej z ul. Aleja Legionów jest poruszana już od kilku lat i co? RONDO WIDMO! Głęboko wierzę, że gdyby włodarzem Garwolina był pan wójt gminy Górzno Waldemar Sabak lub pani burmistrz Pilawy Albina Marianna Łubian problemy omówione w artykule przez panią burmistrz Garwolina Marzenę Świeczak nie miałyby miejsca. Są włodarze, którzy piastują stanowiska i dbają o rozwój swoich miast i gmin choćby w województwie byłym siedleckim gdzie Garwolin stał się zaściankiem innych miast powiatowych za sprawą nieudolnych włodarzy - fee-ee!:-(((

Włodarz garwolina (, #IP b36f3692bf) Odpowiedz

Chętnie oddamy panią burmistrz lub zamienimy na lepszy model.mieszkancy gminy i miasta pilawa.

Mów za siebie kobieto (, #IP 8ca8d37bee) Odpowiedz

Polemika (, #IP 5f2591b94f) Odpowiedz

z prozaicznej dbałości o własne zdrowie,proponuję nie czytać w przyszłości podobnych artykułów.Mdłości to smutna dolegliwość,ale przechodzi.Gorzej niestety z deficytem zdrowego rozsądku Wypowiedź p.Burmistrz wyjaśnia sytuację w tym trudnym temacie i trudno ją nazwać ciągiem bzdur i mijaniem się z prawdą.Jeśli jest lepszy i skuteczny pomysł na rozwiązanie ,nie tylko tego problemu komunikacyjnego,to mądrzej go przedstawic miast anonimowo hejtowć.Proszę pamietać,że to nie ieudolność włodarzy,ale głównie inicjatywa i operatywność lokalnej społeczności,tworzą to,co stanowi rozwóji postęp.A wracając do tematu,to problem Stawki/Spacerowa to jeden z wielu,podobnie jest w okolicach Stacyjna/Cmentarna,Polna/Legionów.Z moich obserwacji wynika,że największy problem mają ci kierowcy,którzy wjeżdżają do centrum miasta - odwożąc dzieci do szkół i przedszkoli.Można założyc,że ci jadący ze strony wschodniej w stronę W-wy,korzystają ze drogi przez Puznów/Michałówkę.Pytaniem pozostaje,czy w takiej sytuacji obwodnica rozwiąże problem ?Może skuteczniejsze są rozwiązanie bezkolizyjnych skrzyżowań ?W ubiegłym roku powstał taki dziwaczny twór jak komisja doraźna przy Radzie Miasta,która miała zaplanować inwestycje na najbliższe 4 lata.Najwazniejszym kryterium miały być inwestycje w ciągi dróg miejskich stanowiących alternatywne rozwiązania komunikacyjne w stosunku do istniejących dróg pod kątem skrócenia czasu przejazdu między poszczególnymi obszarami miasta.Tyle hasła egzotycznej komisji,a w budżecie na 2020 znalazły się takie ważne arterie miejskie jak ul.Bukowa,Kawaleryjska czy kolejny parking na Romanówce...To w istocie olbrzymi krok naprzód w rozwiazywaniu problemów komunikacyjnych miasta....Większość w obecnej RM stanowią radni z PIS.Trudno zauwazyc ich szczególną aktywność w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych miasta,a można byłoby przecież liczyć na pomoc władz powiatu czy posła,który pracuje w sejmowej komisji infrastruktury. P.S. trudno jest o obwodnicę DK 76,ale myślę,że kilkunastocentymetrowe asfaltowe fałdy na fragmencie DK76 od Kościoła do skrzyzowania ul.Kościuszki,moża zliwkwidować.Dziwne,że nie przeszkadza to nikomu.... Marek Michalik

(, #IP 66e687b51b) Odpowiedz

Przyganiał kocioł garnkowi..... Miał Pan swoja szansę aby coś zrobić w mieście, a niestety nie ma się czym pochwalić. A dla mieszkańców każda zrobiona ulica jest ważna.

na każdym skrzyżowaniu rondo (, #IP e338d62322) Odpowiedz

w sumie poprawi to bezpieczeństwo, korek będzie rozpoczynał się już przy szpitalu w Sulbinach. Najbardziej ciekawe jest to, że ciężko znaleźć drugie miasto tej wielkości, tak zakorkowane w dzień, coś tu musi być nie tak.

re (, #IP 096ec2fc95) Odpowiedz

Smutne, ale prawdziwe...

jeden most (, #IP f2c45edbee) Odpowiedz

jest to sprawa mostu na rzece

MĄDRALA (, #IP 71dd8ebbea) Odpowiedz

WYSTARTUJ SAM I ZRÓB...