Czytelnik zgłosił nam, że LOT nie przyjmuje płatności gotówką na pokładach swoich samolotów. Problem potwierdziło też kilka innych osób i… Ministerstwo Aktywów Państwowych. Pytania w tej sprawie trafiły do Ministerstwa Finansów, LOT, Ministerstwa Aktywów Państwowych i NBP.
Ministerstwo Aktywów Państwowych odpowiada
Pytania o brak możliwości płacenia gotówką, co jest pogwałceniem polskiego prawa, w pierwszej kolejności trafiły do LOT. LOT długo nie odpowiadał na pytania. Kiedy państwowy przewoźnik upewnił się, że Ministerstwo Aktywów udzieliło odpowiedzi, przysłał maila o treści: „Skierował Pan to samo zapytanie do Ministerstwa Aktywów Państwowych – w związku otrzyma Pan odpowiedź od biura prasowego Ministerstwa Aktywów Państwowych.”
Z kolei MAP twierdzi, że pytania o płatności gotówką powinny być skierowane do… LOT.
„Wspomniane decyzje (o formach płatności na pokładach samolotu) nie leżą w kompetencji MAP i podejmują je zarządy poszczególnych spółek.” - Departament Komunikacji Ministerstwa Aktywów Państwowych.
MAP jednak udzieliło odpowiedzi na pytanie: Dlaczego nie można płacić gotówką w samolotach LOT? Powód? A jakże! Koronawirus, który wyjątkowo niebezpieczny jest właśnie na gotówce, co innego na kubku z kawą, albo folderach w samolotach. Tam koronawirus już nie jest taki zabójczy.
@@@
„Wspomniane decyzje spółki podyktowane są ze względu na zalecenia WHO o płatnościach bezgotówkowych w czasie pandemii koronawirusa. W tej sytuacji specyficzne warunki, w których oferowana jest sprzedaż Shop&More, Polskie Linie Lotnicze LOT stawiają na zachowanie maksymalnej ostrożności i profilaktyki rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. Mając na uwadze również zalecenia rządowe, Zarząd Spółki podjął decyzję o czasowym wyłączeniu możliwości dokonywania płatności gotówką na pokładach samolotów. Zastosowane rozwiązanie ma zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno personelowi, jak i naszym Pasażerom” – twierdzi LOT.
Dobra informacja w Dniu Płacenia Gotówką
Dziś Dzień Płacenia Gotówką. To dobry czas, by przekazać informację, że płatności gotówką na pokładach samolotów wracają. W tym samym mailu, w którym MAP przyznało, że LOT kierował się zalecaniami WHO i (o zgrozo!) rządu, dostajemy informację, że po analizie problemu, płatności gotówka wracają!
„Należy jednak podkreślić, iż po analizie obecnej sytuacji pandemicznej, LOT ponownie umożliwił dokonywanie płatności gotówkowych w walucie polskiej. Prowadzenie rozliczenia w oparciu o metodę gotówkową odbywa się pod warunkami określonymi w zaktualizowanym regulaminie sprzedaży Shop&More, który uwzględnia szczególną specyfikę miejsca świadczonych usług, tj. pokład samolotu„ - pisze w korespondencji do KG Ministerstwo Aktywów Pańśtwowych.

reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.