Trwa budowa obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi krajowej nr 79 długości około 5,1 km oraz w ciągu drogi krajowej nr 50 długości około 3,9 km, na terenie miasta i gminy Góra Kalwaria.
Realizacja obwodnicy Góry Kalwarii jest inwestycją o znaczeniu krajowym. Została ona zaliczona do ważnych zadań rządowych. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby wyprowadzenia ruchu ciężkiego i tranzytowego poza centrum miasta Góra Kalwaria. Istniejący układ komunikacyjny w Górze Kalwarii nie jest w stanie przenieść gwałtownie zwiększającego się ruchu samochodowego, szczególnie w weekendy, stąd konieczność budowy obwodnicy.
Funkcjonowanie nowego układu komunikacyjnego wpłynie pozytywnie na środowisko poprzez przejęcie znacznej części ruchu, który w obecnej chwili porusza się po centrum miasta Góry Kalwarii, w tym ruchu szczególnie uciążliwych samochodów ciężkich. Spowoduje to poprawę klimatu akustycznego, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, gleby i wód na terenach znajdujących się w pobliżu dróg, które zostaną odciążone przez obwodnicę. Zastosowanie nowoczesnych materiałów i technologii, w tym wysokiej jakości nawierzchni, systemów odwodnienia, systemów bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz efektywnych urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczeń akustycznych, urządzeń do podczyszczania wód opadowych, nasadzeń zieleni itd.) przyczyni się do zmniejszenia uciążliwości obwodnicy dla środowiska oraz polepszy warunki bezpieczeństwa zarówno dla pieszych jak i dla ruchu samochodowego.
Czekają na ZRID, ale pierwsze prace już ruszyły
- Inwestycja jest realizowana w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawca może zoptymalizować rozwiązania techniczne w otrzymanej od Inwestora dokumentacji, i w tym przypadku z tej możliwości skorzystał – mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA. - Tam, gdzie wykonawca zmienił rozwiązania złożone zostały zamienne wnioski o wydanie decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID). Wojewoda mazowiecki prowadzi postępowania w sprawie wydania decyzji ZRID. Szacujemy, że decyzje otrzymamy w październiku. Prace rozpoczną się bezzwłocznie – dodaje.
@@@
Jednak część prac już trwa.
- W chwili obecnej wykonawca realizuje 2 obiekty i wkrótce planuje przystąpienie do realizacji kolejnego WD 22 w ciągu ulicy Wiejskiej. Są obecnie realizowane odhumusowania, wzmacnianie gruntu kolumnami DSM, oraz sypanie pierwszych warstw nasypów. Po uzyskaniu ZRID wykonawca będzie mógł realizować pozostałe 14 obiektów mostowych – informuje Małgorzata Tarnowska.
Termin zakończenia kontraktu to grudzień 2019r.
żródło: gddkia/własne
mapa: gddkia

reklama
Komentarze (0)