reklama

PKP zadecydowały o wyburzeniu dworca w Parysowie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

PKP zadecydowały o wyburzeniu dworca w Parysowie - Zdjęcie główne

foto pixabay.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z powiatu garwolińskiego"Zarządca budynku zapowiedział fizyczną likwidację nieczynnego dworca kolejowego w Parysowie. Podobny los nie spotka natomiast innych obiektów położonych na trasie Pilawa – Łuków. Gmach w Stoczku Łukowskim jest częściowo wykorzystywany, a w Jedlance ma status zabytku." - czytamy na portalu transport-publiczny.pl.
reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe niedawno ogłosiły przygotowania do przebudowy linii kolejowej nr 12 łączącym województwa lubelskie i mazowieckie  na odcinku Pilawa – Łuków. Dziś linię wykorzystują wyłącznie pociągi towarowe, które mogą poruszać się z maksymalną prędkością 50 km/h. Jeśli remont dojdzie do skutku, istotnie poprawią się parametry techniczne trasy, co może umożliwić wznowienie przewozów pasażerskich. Województwo lubelskie ma już wstępny plan uruchomienia na trasie połączeń pasażerskich, które zostały zawieszone kilkanaście lat temu. Co z budynkami dworcowymi na trasie, z których nie będą korzystać podróżujący? Jednym z nich jest stary dworzec w Parysowie, który był otwierany dla podróżujących w 1952 r., a od wielu lat zapomniany niszczeje.
Portal transport-publiczny.pl cytuje wypowiedź rzecznika prasowego PKP SA., w której ten zapowiada "fizyczną likwidację" budynku dworca w Parysowie. Dwa kolejne dworce – w Stoczku Łukowskim i w Jedlance – nie zostaną rozebrane, ale raczej nie będą też udostępnione oczekującym.

reklama

Dworzec w Łukowie, który obecnie jest remontowany, zostanie udostępniony pasażerom po przebudowie w 2026 r. – zapowiada rzecznik PKP. 

W latach 2007-2008 samorząd województwa lubelskiego finansował kursowanie dwóch par pociągów w dni robocze na odcinku Łuków – Pilawa. Inicjatywa nie przetrwała długo, a powodem była niska frekwencja.

Czynnikiem wpływającym na brak zainteresowania podróżnych było niekorzystne rozmieszczenie przystanków, a także niewielka liczba kursów, które nie zapewniały pasażerom dogodnych godzin przejazdu.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
logo